خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد؛

واکنش رئیس ستاد انتخابات کشور به ثبت‌نام بدون نوبت قالیباف/ نام‌نویسی ۵ هزار نفر برای صندلی‌های ٣٠گانه تهران

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۹۵۰

معاون وزیر کشور در خصوص ثبت نام بدون نوبت یکی از کاندیداها و انتقاد به این روند از سوی افکار عمومی و همچنین حاضران در وزارت کشور گفت: یک مورد وجود داشت که کاندیدا کسی را فرستاده بودند و مدارک را داده بودند و بخشی از کار انجام شده بود. البته این نکته وارد است چرا که خیلی از افراد آمدند و در صف منتظر ماندند و این انتقاد به وجود آمد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، جمال عرف در نشست خبری امروز خود به منظور ارائه گزارش آمار ثبت‌نام‌های صورت گرفته برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: خدا را شاکر هستیم بعد یک هفته با تلاش فرآیند ثبت‌نام را انجام دادیم. شنبه گذشته پیش‌بینی صورت گرفت که آمار کل ثبت نام ما ١۵۶١٩ نفر است و البته به دلیل محدودیت زمان برخی ثبت نام‌ها به صورت دستی صورت گرفت که با اضافه شدن آنها آمار به ١۶١۴۵ نفر خواهد رسید.

وی افزود: از این تعداد ٨٨ درصد آقایان و ١٢ درصد خانم‌ها و افراد ٣۶ تا ۴٠ سال ٣٢٠٩ نفر هستند و بعد افراد ۴١ تا ۴۵ سال ٢٨٣٩ نفر هستند. کمترین رنج سنی ۶١ نفر شامل بالای ٧١ سال هستند. بیشترین گروه شغلی کارمندان هستند با ۵۴۶۴ و کمترین آمار نظامی‌ها هستند با ٩٠ نفر؛ افراد با سابقه نمایندگی در ادوار گذشته ۶٣٣ نفر هستند. کسانی که قبلاً ثبت نام کردند ٢٣ درصد هستند. ٢ درصد نمایندگان کنونی هستند. به لحاظ تحصیلات بیشترین رنج کارشناسی ارشد را ١٢٠۴ نفر دارا هستند و ۶٨٠ نفر تحصیلات حوزوی داشتند و میزان رشد ما ٢٩ درصد است. به نسبت زمان مشابه ۴سال پیش افزایش داشتیم. فقط در روز شنبه ۵۵٠٠ نفر ثبت نام کردند. در خبرگان در حوزه‌های مشخص ٨١ نفر ثبت نام کرده‌اند و البته کار نام‌نویسی ادامه دارد.

معاون وزیر کشور در پاسخ به سوالی در خصوص انصراف از ثبت نام گفت: به شکل قطعی آماری اعلام نشده اما به شکل موردی مواردی وجود دارد.

عرف در خصوص امکان حضور خبرنگاران در زمان ثبت نام خبرگان گفت: برای این انتخابات در سطح کوچکی ثبت نام صورت می گیرد و شور انتخابات مجلس وجود ندارد البته امکان حضور وجود دارد. ‌

وی در خصوص هیات‌های اجرایی نیز گفت: قریب به اتفاق هیات‌های اجرایی تشکیل شده و با پایان روند ثبت نام استعلام‌ها آغاز خواهد شد.

عرف در رابطه با تلاش وزارت کشور برای برگزاری پرشور انتخابات گفت: هم و غم ما برگزاری انتخابات بی کم و کاست است و می‌خواهیم شرایط برای حضور همه وجود داشته باشد تا خود را در معرض رای مردم قرار دهند. ان‌شاءالله زمینه‌ها ایجاد خواهد شد تا عناصر کارآمد به سرعت وارد گردونه شده و کارشان را شروع کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور در خصوص ثبت نام کاندیداهای شهرستان‌ها در تهران؛ در خصوص عدم اقبال به حوزه‌های شهرستان گفت: در همه حوزه‌ها ما بیش از ظرفیت صندلی‌ها کاندیدا داریم و برای مثال در رابطه با صندلی‌های ٣٠گانه تهران ۴ تا ۵ هزار ثبت نامی داریم.

وی در رابطه با ترکیب ثبت نامی‌ها میان جریان اصلاح طلب و اصولگرا گفت: در حال حاضر برای اعلام این آمار زود است و اجازه دهید وارد روند شویم.

عرف همچنین در خصوص شبهه آغاز زودهنگام تبلیغات انتخاباتی در صداوسیما گفت: قطعا اگر تخلفی صورت بگیرد امکان شکایت وجود دارد و وزارت کشور ورود کرده و تذکر می‌دهد و در صورت عدم رعایت برخورد خواهیم کرد.

 وی در خصوص ثبت نام بدون نوبت یکی از کاندیداها و انتقاد به این روند از سوی افکار عمومی و همچنین حاضران در وزارت کشور گفت: یک مورد وجود داشت که کاندیدا کسی را فرستاده بودند و مدارک را داده بودند و بخشی از کار انجام شده بود. البته این نکته وارد است چرا که خیلی از افراد آمدند و در صف منتظر ماندند و این انتقاد به وجود آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز