خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه کارگر:

پول ملی کشور را برای حل مشکلات مقطعی فدا نکنیم/ اولویت مجلس آینده زندگی و معیشت مردم است/ مردم با صندوق رأی قهر نکنند

کد خبر : ۸۴۱۷۰۱

دبیرکل خانه کارگر پس از ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس اولویت‌های مجلس آینده را معیشت مردم و رسیدگی‌های خاص به اقشار مختلف نیازمند دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مستقر در فرمانداری تهران علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در هنگام ثبت‌نام برای انتخابات دور یازدهم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این دوره از انتخابات از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، آن را انتخاباتی سخت و دشوار دانست و گفت: امیدوارم آحاد مردم با وجود مشکلات، گرفتاری‌ها و دلخوری‌هایی که دارند در انتخابات این دوره از مجلس شرکت کنند و بتوانند غالب خواسته‌ها و اعتراضاتی که دارند را در قالب افرادی که کاندید می‌شوند، پیدا کنند.

دبیرکل خانه کارگر ادامه داد: دشوار بودن انتخابات این دوره از این جهت است که تاثیرگذاری تصمیمات اقتصادی در این روزها و همچنین افزایش قیمت بنزین، ارز و کالاها یک فضای منفی را در جامعه ایجاد کرده است و ممکن است برخی به اصل مجلس و کارکرد آن نگاه مثبتی نداشته باشند.

محجوب ادامه داد: امیدوار بودم همکاران دیگری از مجموعه کارگران همچون آقای کمالی برای این دوره نامزد شوند اما در مجموعه تشکل‌های کارگری آنهایی که شایستگی و توانایی بیشتری نسبت به من داشتند هیچ‌کدام نپذیرفتند که در این انتخابات نامزد شوند بنابراین من به دعوت از خانه کارگر و کارگران در انتخابات مجلس یازدهم شرکت خواهم کرد.

دبیرکل خانه کارگر با دعوت از کارگران برای حضور در انتخابات گفت: ما طبق رسم همیشگی‌مان اعلام می‌کنیم که هر کارگری کاندیدا شود، پس از بررسی‌ها و ارزیابی‌های مربوط به میزان رأی‌آوری از او حمایت خواهیم کرد. تشکیلات خانه کارگری وظیفه خود می‌داند که در مجلس بعدی افرادی را به نمایندگی از خود به مجلس بفرستد.

محجوب افزود: ما از مردم می‌خواهیم که با صندوق‌ها قهر نکنند و از افرادی که توانایی رقابت نیز دارند دعوت می‌کنیم که داوطلب شوند. ما همه باید تلاش کنیم که انتخابات را گرم کنیم و انشاالله وزارت کشور و شورای نگهبان نیز وظایف خود را به درستی انجام دهند.

وی در خصوص اهداف و برنامه‌های مجلس آینده گفت: مجلس یازدهم کار سختی را در پیش‌رو دارد. معیشت مردم در وضعیت دشواری قرار گرفته و اقشار مختلف نیازمند رسیدگی‌های خاص هستند و این مهم باید مورد توجه نمایندگان مجلس بعدی باشد. به طور قطع نخستین اولویت مجلس آینده زندگی و معیشت مردم است.

محجوب افزود: اولویت‌های بعدی سازمان دادن به امور مختلف اقتصادی از جمله بودجه و موضوعات دیگر خواهد بود که آنها نیز از حساسیت‌های خاص خود برخوردار هستند.

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به کاهش ارزش پول ملی و فشاری که به مردم به خصوص قشر ضعیف جامعه وارد شده است، گفت: باید اساس کار ما این باشد که برای حل مشکلات مقطعی، پول ملی کشور را فدا نکنیم بلکه ارزش آن را حفظ کنیم و تا جایی که می‌توانیم آن را تقویت کنیم چراکه فقرا با پول ملی پایش می‌شوند. نیازی نیست ما به کسی پول بدهیم بلکه باید تلاش کنیم که قدرت خرید مردم کم نشود.

علیرضا محجوب در پاسخ به این سوال که با توجه به اتفاقات اخیر برخی معتقد هستند که مجلس جایگاه خود را از دست داده و کارکردی ندارد، گفت: به عنوان مرجع قانونگذار جایگاه مجلس هیچ تنزلی نیافته است اما ممکن است در افکار عمومی دچار کاهش جایگاه شده باشیم اینکه بگوییم مجلس دهم قدرتی نداشته اما مجالس گذشته قدرتمند بوده‌اند، حرف صحیحی نیست چراکه اتفاقی در عرصه قانونگذاری رخ نداده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز