خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

هیات‌های نظارت فقط فعالیت‌های آشکار را رصد می‌کنند/ کسانی ثبت‌نام می‌شوند که مدارکشان کامل باشد

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۷۳۷

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه از لحظه‌ای که داوطلبان ثبت‌نام انجام می‌دهند هیأت‌های نظارتی آنها را رصد می‌کنند گفت: فقط می‌توانیم فعالیت‌های آشکار آنها را رصد کنیم.

سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با بیان اینکه طبق گفته وزیر تا به این لحظه ۵۵۰ نفر در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور شرکت کرده‌اند اما آمار دقیق‌تر را در پایان روز اعلام خواهیم کرد، گفت: داوطلبان از زمانی که نام‌نویسی می‌کنند بر اساس قانون یک سری محدودیت‌هایی شامل‌شان می‌شود.

وی افزود: این محدودیت‌ها می‌گوید تبلیغات از هشت روز قبل از اخذ رای آغاز شده و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع رای‌گیری ادامه خواهد داشت، بنابراین یک بازه زمانی هفت روزه در اختیار داوطلبان وجود دارد که فعالیت‌های تبلیغاتی خود را انجام دهند.

دبیر ستاد انتخابات بیان کرد: پیش از این زمان افراد داوطلب شده و فرآیندهای بررسی صلاحیت‌شان در حال انجام است در نتیجه مشخص نیست این داوطلبانی که ثبت‌نام کرده‌اند اصلا به عنوان نامزد وارد رقابت انتخاباتی می‌شوند یا نه.

وی یادآور شد: هیات‌های اجرایی و نظارت بحث صلاحیت این افراد را رسیدگی می‌کنند در صورت تایید شدن و تبدیل به نامزد حضور در انتخابات شدن در بازه زمانی مشخص شده می‌توانند تبلیغات کنند.

موسوی تاکید کرد: قبل و بعد از زمان مشخص شده هیات‌های اجرایی، هیات‌های بازرسی و هیات نظارت بررسی و نظارت می‌کنند.

وی درباره شیوه نظارت هیات‌ها با توجه به تعداد زیاد نامزدهای انتخاباتی، گفت: فعالیت‌های آشکار افراد قابل رصد است، اما ممکن است فعالیت‌های پنهان داشته باشد که از دید ما خارج باشد اما آن بخشی که آشکار و قابل رصد است قطعا انجام خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات کشور درباره نقص مدارک داوطلبان شرکت در انتخابات اظهار داشت: اعلام کرده‌ایم داوطلبانی را ثبت نام می‌کنیم که مدارکشان کامل باشد اگر مدارک ناقص باشد آنها را باز می‌گردانیم و از آنها می‌خواهیم مدارک خودشان را نهایی و کامل و در روز بعد دوباره برای ثبت‌نام مراجعه کنند. همچنین تاکنون هیچ مشکلی در روال ثبت نام‌ها در کل کشور گزارش نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز