خبرگزاری کار ایران

مرتضوی در گفت‌وگو با ایلنا تشریح کرد؛

برنامه دولت برای تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی و ایجاد اشتغال پایدار

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۱۵۹

معاون اجرایی رئیس‌جمهور برنامه‌‌های دولت برای ایجاد و توسعه اشتغال و تحقق رشد اقتصادی مدنظر در لایحه بودجه را تشریح کرد.

سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که «یکی از عمده‌ترین درخواست‌هایی که دولت سیزدهم در سفرهای استانی با آن مواجه می‌شود اشتغال است، دولت چه برنامه‌ و ایده‌هایی برای ایجاد و توسعه اشتغال به ویژه اشتغال پایدار دارد؟»، گفت: دولت از آغاز  فعالیت خود برای دستیابی به ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی هدفگذاری کرده که تحقق این هدف به پیشران‌های اقتصادی نیاز دارد. یکی از پیشران‌های مورد نیاز برای تحقق هدف یک میلیون شغل، رشد اقتصادی مناسب در کشور است که دولت عدد ۸ درصد را در نظر دارد.

وی ادامه داد: شما ملاحظه کردید در سال گذشته علیرغم اینکه دولت تنها ۶-۷ ماه در مسند امور قرار گرفته بود، همه دستگاه‌های صاحب نظر اعلام کردند که خوشبختانه رشد اقتصادی در حال محقق شدن است و این نشان می‌دهد که دولت برای تحقق برنامه‌های مدنظر خود با ثابت قدمی و هدفمند گام برمی‌دارد.

مرتضوی با اشاره به برنامه‌ریزی دولت برای سال جاری، عنوان کرد: برای ۱۴۰۱ دولت در لایحه بودجه امسال رشد ۸ درصدی را هدفگذاری کرده و به تصویب مجلس هم رسیده است که تحقق این امر دو پیش‌نیاز دارد؛ یکی ارتقاء بهره‌وری و دوم سرمایه‌گذاری. 

وی افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری در همین سفرهای استانی ما برنامه‌ریزی متنوعی را انجام دادیم و تسهیلات مناسبی پیش‌بینی شده است، تسهیلات خُرد برای اشتغال‌های خُرد و خانگی، تسهیلات برای بنگاه‌های متوسط و تسهیلات برای بنگاه‌های بزرگ.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور ادامه داد: اما اساس کار را بر بنگاه‌های اقتصادی‌ گذاشتیم که به هر دلیلی یا به واسطه نوسانات اقتصادی یا نبود سرمایه در گردش یا به دلیل فرسودگی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات دچار وقفه شدند؛ با اهرم فعال شدن آن‌ها بتوانیم به رشد اقتصادی و اشتغال کافی دست پیدا کنیم.

مرتضوی همچنین با اشاره به برنامه دولت در حوزه مسکن، اظهار داشت: علاوه بر این، دولت برنامه‌ریزی کرده که در سال ۱ میلیون واحد مسکونی بسازد که خود این فرآیند ساخت یک میلیون مسکن در سال هم یکی از پیشران‌های رشد اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی است.

وی عنوان کرد: برنامه دولت سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری است و امیدوارم که با سرمایه‌گذاری‌ که با اولویت بنگاه‌های نیمه تمام، راکد یا تعطیل شده صورت می‌گیرد، ان‌شاءالله هم به رشد اقتصادی و هم به اشتغال پایدار دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/
امین مهرآور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز