خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

حرف‌های نزده و کارهای نکرده بسیاری داریم

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۸۳۶

وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی گفت: ما حرف نزده و کار نکرده بسیاری داریم؛ امروز شبکه‌های میانی را با همین هدف بنیان‌گذاری می‌کنیم. هیات‌ها و روحانیون و کانون‌های ما در مساجد و موسسات فرهنگی و هنری از حلقه‌های میانی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدمهدی اسماعیلی در همایش «جریان حلقه‌های میانی و پیشران حکمرانی مردمی» گفت: ما یک مجموعه وسیعی از شبکه‌های مردمی در اختیار داریم، بیش از ۹۴ هزار هیات ثبتی داریم، در اینجا شبکه گسترده‌ای از ساختارها وجود دارد، حوزه فرهنگ نیازی به بودجه اضافی و ساختارهای آنچنانی ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ۲۶ هزار کانون فرهنگی داریم، ۱۲۰ هزار مدرسه و ... داریم. مجموعه‌های وسیعی در اختیار داریم اما استقاده نمی‌کنیم. تمامی پرونده‌ها در دادگاه‌های اقتصادی مربوط به ارز ۴۲۰۰ تومانی است.

وی تاکید کرد: یارانه به دست مردم نمی‌رسید بر همین اساس ما می‌خواستیم شبکه اولیه که افراد معدودی بودند، حذف شوند و این یارانه به مردم تخصیص داده شود.

اسماعیلی ادامه داد: ما حرف‌های نزده و کارهای نکرده بسیاری داریم؛ امروز شبکه‌های میانی را با همین هدف بنیان‌گذاری می‌کنیم. هیات‌ها و روحانیون و کانون‌های ما در مساجد و موسسات فرهنگی و هنری از حلقه‌های میانی هستند. ساماندهی و آوردن همه این استعدادها برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی باید مدنظر قرار گیرد. بازگشت به نهضت یعنی بازگشت به مسجد. ما اگر کار را به ریشه خود بازگردانیم، همه اهداف انقلاب قابل دسترسی خواهد شد. امروز در رأس تمامی مجموعه‌ها این اراده وجود دارد و هیچ بهانه‌ای برای عدم ساماندهی پذیرفته نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: کارگروه ویژه فرهنگی به ریاست شخص رییس‌جمهور برگزار می‌شود و رییس‌جمهوری تاکید دارد که هر مساله‌ای هست اطلاع دهید تا دستورالعمل در آن خصوص ابلاغ کنیم. امیدواریم اصلاح جدی در حوزه حکمرانی فرهنگی کشور اتفاق بیافتد اگر حکمرانی فرهنگی اصلاح شود، در بسیاری از حوزه‌های شاهد بهبود اوضاع خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز