خبرگزاری کار ایران

سلیمی در گفت‌وگو با ایلنا:

امروز و فردا کردن در مورد افزایش حقوق بازنشستگان به مصلحت نیست/ وزیر کار و دولت زودتر تصمیم بگیرند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۸۶۸

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز و فردا کردن در مورد افزایش حقوق بازنشستگان خیلی به مصلحت نیست آقایان هرچه زودتر تصمیم بگیرند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره مشخص نبودن افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان از سوی دولت گفت: در خصوص حقوق بازنشستگان آقایان باید سریع‌تر تصمیم بگیرند امروز و فردا کردن در این مسئله خیلی به مصلحت نیست.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خرج کرد و هزینه یک بازنشسته نسبت به یک جوان بسیار بیشتر است؛ زیرا فردی که بازنشسته است نوه و نتیجه دارد، رفت و آمد به خانه او بیشتر است. شما تصور کنید یک پنجشنبه و جمعه بچه‌های فرد بازنشسته به خانه‌اش بروند چه هزینه‌هایی دارد؟ روزی می‌خواهد کادو برای عروسی نوه بدهد و روزی دیگر برای جشن تولد و عیدی و ... این‌ها همه هزینه است، نباید کاری کنیم که بازنشستگان با وجود این هزینه‌ها آسیب ببینند خواهشم این است هر چه سریع‌تر در این رابطه تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان این‌که سازمان تامین اجتماعی با سرمایه خود بازنشستگان اداره می‌شود، ادامه داد: دولت بدهی سنگینی به این سازمان دارد، در حال حاضر ۵۰۰ هزار میلیارد تومان دولت به تامین اجتماعی بدهی دارد که البته از دولت‌های قبل مانده که اگر همین مقدار زمان خودش سرمایه.گذاری شده بود امروز این مشکلات نبود.

نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی افزود: می‌دانید دولت آقای روحانی چه بلایی سر تامین اجتماعی آورده است؟ تامین اجتماعی در هر ماه ۱۲ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد و این بلایی است که دولت آقای روحانی بر سر این سازمان آورده و این خرابه را تحویل داده است. وزیر اقتصاد، کار و سازمان تامین اجتماعی از آقای روحانی به دلیل این بدهی سنگین باید شکایت کنند.

سلیمی گفت: اگر این بدهی سنگین نبود، پرداخت حقوق بازنشستگان در هر ماه با کسری مواجه نمی‌شد، سود پولی که تامین اجتماعی به دولت داده است اگر ۱۸ و ۲۰ درصد حساب کنید در هر سال به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که به راحتی می‌تواند حقوق‌ها را پوشش دهد دوستان هر چه سریع‌تر تصمیم بگیرند بازنشستگان چشم‌به‌راه هستند امروز برج ۲ هم تمام شده است و نمی‌شود بیشتر از این معطل کرد.

وی یادآور شد: همانطور که در مورد حقوق کارگران قبل از عید تصمیم گرفته شد اینجا هم می‌توان تصمیم گرفت بخش خصوصی به راحتی تصمیم گرفت، بخشی از  شورای عالی کار به وزیر ارتباط دارد ایشان  و دولت تصمیمات لازم را در این حیطه هم بگیرند، در خصوص بازنشستگان هم به راحتی می‌توان تصمیم گرفت بنابراین هر چه زودتر باید این کار را انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز