خبرگزاری کار ایران

جدی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

حضور ساداتی‌نژاد در کمیسیون کشاورزی برای ارائه توضیح درباره «بن‌کارت‌های الکترونیکی» / با دولت شرط کردیم هزینه‌ سبد خانوارها افزایش پیدا نکند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۵۲۸

یک نماینده مجلس گفت: قرار است وزیر جهاد در جلسه امروز کمیسیون کشاورزی برای بررسی این‌که بن‌کارت یا کالابرگ الکترونیکی چیست، توضیحاتی ارائه دهد.

علی جدی در گفت‌وگو با ایلنا، درباه اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها توسط دولت گفت: اصلاح نظام پرداخت یارانه ضروتی بود که از قدیم مجلس و دولت به دنبالش بودند و می‌خواستند انجامش دهند اما به اراده نمی‌رسید چراکه قطعا در جامعه ممکن است در یک مقطع کوتاهی مردم را به سختی بیندازد. 

نماینده مردم شیروان خاطرنشان کرد: هنگامی که قرار است یک کار بزرگی انجام دهید ممکن است مقداری سختی هم به وجود بیاد اما در مجموع به نفع مردم و اقتصاد کشور است. 

وی افزود: در گذشته یارانه‌ای با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به بدنه کشور در اثر واردات نهاده‌ها، دانه‌های روغنی و کالاهای اساسی مثل روغن، گوشت مرغ و شکر و کالاهای شبیه به این‌ها تزریق می‌شد و عملاً در مسیر از زمانی که وارد می‌شدند تا دست مردم برسند یک رقم سنگینی پِرت می‌شد و عملاً به دست مصرف‌کننده نهایی که مردم هستند نمی‌رسید که همین امر یک مقداری زمینه فساد در بخش‌های مختلف ایجاد کرده بود که منافع مردم عملاً در جیب برخی از دلال‌ها و برخی افراد خاص می‌رفت و این اشکال باید برطرف می‌شد که با این کار به اعتقاد من مرتفع می‌شود. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در اقلامی مانند روغن، مرغ و برخی در کالاهای اساسی که قبلاً یارانه در آن نهفته بود بر اثر میزان مصرف مردم می‌آمدند یارانه استفاده می‌کردند؛ به طور مثال  شخصی که متمول بود ممکن بود ماهی ۳ کیلو روغن و ۱۰ کیلو مرغ مصرف کند و به همین میزان یارانه بیشتری نصیبش شود و شخص دیگری که در روستا زندگی می‌کرد، شاید در ماه یک کیلو مرغ و یا ۲ کیلو روغن مصرف نکند و از این یارانه عملاً بی‌بهره بود بنابراین دولت امروز آمد نظام عادلانه‌ای را تعریف کرد و این رقم را در اختیار خود مردم قرار می‌دهد و سهم‌شان را به خودشان داده است آنان می‌توانند آن چیزی که نیازشان است را تامین کنند و این به نظر من یک مقداری عدالت را ایجاد می‌کند.

جدی تاکید کرد: تا زمانی که این طرح جا بیفتد و مردم منافع‌شان را حفظ کنند در این قضیه باید یک نظارت قوی وجود داشته باشد تا سوءاستفاده‌ای صورت نگیرد و یا به عبارتی بعضی از اجناس احتکار نشود و بعضی از کالاها به بهانه افزایش قیمت کالاهای اساسی افزایش قیمت پیدا نکنند. 

وی گفت: اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها قطعاً به نفع مردم است، برخی از دولت‌ها از ترس اینکه اعتبارشان را از دست دهند و یا در جامعه نارضایتی ایجاد نشود این کار را انجام نمی‌دادند اما این دولت به میدان آمده و مجلس هم در کنارش است تا یک اتفاق خوب بیفتد و جراحی اقتصادی صورت گیرد.

نماینده شیروان درباره دادن بن‌کارت از ماه‌های آینده به افراد گفت: نمایندگان مجلس اختیار ارائه یارانه به صورت بن‌کارت یا رقم ریالی را به دولت داده‌اند اما چیزی که برای دولت شرط کرده‌ایم، این است که هزینه‌های سبد خانوار مردم افزایشی پیدا نکند.

وی ادامه داد : قرار است وزیر جهاد در جلسه امروز کمیسیون کشاورزی برای بررسی این‌که بن‌کارت یا کالابرگ الکترونیکی چیست توضیحاتی ارائه دهد. دولت هم در این قضیه قول داده تا زمانی که این کالابرگ قطعی نشده است این یارانه‌های پرداختی ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز