خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه لهستان در نشست خبری مشترک با امیرعبداللهیان:

با پایان مذاکرات وین، همکاری اقتصادی و تجاری ایران با لهستان بیشتر می‌شود/ جنگ اوکراین نتیجه خشونت بی‌دلیل روسیه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۸۵۲

وزیر امور خارجه لهستان گفت: به مجردی که مذاکرات وین به پایان برسد تلاش می‌کنیم همکاری اقتصادی و تجاری ایران با لهستان بیشتر شود چرا که معتقدیم ایران دارای پتانسیل خیی زیادی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زیبگنیو رائو در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه کشورمان گفت:  این سفر من و این دیدار به دعوت جناب آقای وزیر است؛ ما تاکنون فقط تلفنی صحبت کرده بودیم و امروز صحبت‌های عالی داشتیم که روابط میان دو کشور بیشتر شود. ما همچنین در خصوص نظام امنیت در دنیا صحبت کردیم. 

وی ادامه داد: به مجردی که مذاکرات وین به پایان برسد تلاش می‌کنیم همکاری اقتصادی و تجاری ایران با لهستان بیشتر شود چرا که معتقدیم ایران دارای پتانسیل خیی زیادی است. البته آقای امیرعبداللهیان عنوان کرد که در چه زمینه‌هایی می‌توانیم با هم همکاری داشته باشیم. در لهستان درباره آن حوزه‌ها فکر می‌کنیم و معتقدیم سیاستمداران باید محیطی را برای تجار و شرکت‌های خصوصی و دولتی فراهم کنند.

زیبگنیو رائو افزود: ما درباره جنگ در اوکراین صحبت می‌کردیم. نظر لهستان این است که این جنگ نتیجه خشونت بی دلیل روسیه است. اوکراین مطابق قوانین جهانی یک کشور مستقل است و البته اوکراین حق دارد مطابق با قوانین بین‌المللی از خاکش دفاع کند.  می‌خواهم از تجارب خود با وزیر خارجه ایران صحبت کنم که چه موضوعاتی می‌تواند برای امنیت جهانی مهم باشد. امروز نه فقط با آقای وزیر ملاقات داشتم با رئیس مجلس محمدباقر قالیباف ملاقات کردم و امروز با رئیس‌جمهور ایران نیز دیدار خواهم داشت. 

وزیر امور خارجه لهستان گفت: خبر دارید که یکی از دلایلی که من به ایران آمدم هشتادمین سالگرد یابود ورود آوارگان لهستانی به ایران بوده و ایرانیان خیلی کمک کردند. آنهایی که از سیبری آمده بودند و ایران از آنها میزبانی کرد و کمک زیادی به آنها شد و چند هزار نفر از آنها در خاک ایران درگذشتند. حکومت و مردم ایران ده‌ها سال است که کمک می‌کند آرامگاه‌های لهستانی حفاظت شود و می‌خواهم از حکومت ایران در این زمینه تشکر کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز