خبرگزاری کار ایران

معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه اعلام کرد:

همکاری ایران و سازمان ملل متحد در برگزاری دوره آموزشی دیپلماسی تجاری

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۹۹۰

دوره آموزش پیشرفته دیپلماسی تجاری در روزهای ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت ماه جاری با حضور مدرسانی از مرکز تجارت بین‌الملل (ITC) در محل سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، در این دوره کارشناسان اقتصادی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در کنار کارشناسان و رایزنان بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور خواهند داشت.

هدف از این دوره، آشناییِ بیشتر شرکت‌کنندگان با تحولات سیستم تجارت بین‌الملل و اطلاع از تجربیات موفق کشورهای درحال توسعه در پیشبرد دیپلماسی تجاری است.

شرکت‌کنندگان همچنین از آخرین روش‌ها و دست‌آوردهای مرکز تجارت بین‌الملل در زمینه تسهیلات تجاری و ظرفیت‌سازی برای حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط اطلاع‌یافته و از نزدیک با ابزارها و مدل‌های تحلیل بازارهای هدف نیز آشنا خواهند شد.

مرکز تجارت بین‌الملل (ITC) یکی از سازمان‌های بین‌المللی وابسته به سازمان ملل متحد و سازمان جهانی تجارت و در ژنو مستقر است. این مرکز از نهادهای پیشرو بین‌المللی در حوزه ظرفیت‌سازی تجاری در کشورهای در حال توسعه تلقی می‌شود.

افزایش تجارت خارجی به ویژه با کشورهای همسایه از جمله اولویت‌های دیپلماسی اقتصادی دولت جمهوری اسلامی ایران است و کارشناسان اقتصادی و رایزنان بازرگانی در سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور نقش ویژه‌ای در این زمینه برعهده دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز