خبرگزاری کار ایران

امیر عبداللهیان:

مذاکرات وین‌با تبادل پیام‌های مکتوب بین ایران و آمریکا در حال انجام است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۳۷۴

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگویی با یک شبکه عربی مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره موضوع آزادی قدس و همچنین وقفه ایجاد شده در مذاکرات وین تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه المسیره، تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره حامی فلسطین خواهد ماند و تا تشکیل کشوری متحد در تمامی اراضی تاریخی‌ آن و با پایتختی بیت‌المقدس به این حمایت ادامه خواهد داد.

امیرعبداللهیان گفت: اقامه نماز در قدس یک وعده الهی است و خون شهدای مقاومت و ملت فلسطین برای تحقق این وعده الهی ریخته شده است. ما مطمئنیم به زودی در قدس نماز خواهیم خواند.

وزیر امور خارجه ایران درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین هم گفت: این مذاکرات متوقف نشده است اما به طرق دیگری و با تبادل پیام‌های مکتوب بین ایران و آمریکا از طریق نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین در حال انجام است که این روند در راستای لغو تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا است.

امیرعبداللهیان گفت: هدف ما در این مذاکرات رسیدن به توافقی قوی و بادوام است و از طرف آمریکایی خواسته‌ایم واقع بین باشد، تاکید کرده‌ایم لغو تحریم‌ها در تمامی بخش‌ها و ارائه ضمانت‌های اقتصادی یکی از مهم‌ترین نکات در دستور کار مذاکراتی ماست.

او همچنین مطرح کرد: من فکر می‌کنم طرف آمریکایی به خوبی به خطوط قرمز ایران واقف است و ما به مذاکرات ادامه می‌دهیم و به محض این که به نقطه توافق برسیم، نماینده ما در مذاکرات در وین آخرین مراحل توافق را انجام خواهد داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز