خبرگزاری کار ایران

حسینی در گفت‌وگو با ایلنا:

طرح سوال و تذکر به معنای به هم خوردن روابط دولت و مجلس نیست/ فضاسازی بدخواهان تاثیری در اراده قوای مجریه و مقننه ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۱۸۹

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور گفت: مصمم هستیم همکاری و تعامل سازنده و مفیدی بین قوا بویژه قوه مجریه و مقننه برقرار باشد و آن را بستری برای غلبه بر مشکلات کشور و گره‌گشایی از گرفتاری‌های مردم می‌‌‌دانیم و بی‌تردید در این مسیر، مخالف‌خوانی‌ها و فضاسازی بدخواهان و مخالفان، تاثیری در اراده دولت و مجلس نخواهد داشت.

سید محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در روز دوشنبه درخصوص قانع شدن اکثریت نمایندگان مجلس از توضیحات «حجت‌الله عبدالملکی»، اظهارداشت: متاسفانه از ابتدای کار دولت سیزدهم، عده ای با فرافکنی و تولید اخبار دروغین یا جهت‌دار بدنبال ایجاد شبهه درباره عملکرد برخی وزرا و زیر سوال بردن سطح تعامل دولت و مجلس هستند که رای روز دوشنبه مجلس همه ادعاهای ناصواب در این رابطه را به حاشیه برد. رای مثبت نمایندگان به وزیر محترم نشان داد کلیت مجلس واقع‌بینانه و بر اساس عملکرد وزرا و مبتنی بر مصالح نظام، انقلاب و مردم تصمیم می‌گیرد و تابع جوسازی‌‌های نادرست نمی‌شود. البته طرح سوال و تذکر به معنای به هم خوردن روابط دولت و مجلس نیست بلکه انجام وظیفه ذاتی نمایندگان است. بنده معتقدم سوالات فنی، کارشناسی شده و دقیق نمایندگان محترم که در راستای وظایف نظارتی آنان انجام می‌شود می‌تواند در تصحیح امور و پیشبرد ‌برنامه‌ها موثر باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به تاکید رئیسی و قالیباف بر انسجام و هماهنگی دولت و مجلس، گفت: مصمم هستیم همکاری و تعامل سازنده و مفیدی بین قوا بویژه قوه مجریه و مقننه برقرار باشد و آن را بستری برای غلبه بر مشکلات کشور و گره‌گشایی از گرفتاری‌های مردم می‌‌‌دانیم و بی‌تردید در این مسیر، مخالف‌خوانی‌ها و فضاسازی بدخواهان و مخالفان، تاثیری در اراده دولت و مجلس نخواهد داشت.

حسینی با تاکید بر برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای استمرار برپایی نشست‌های مشترک بین دولت و مجلس، گفت: دولت از نظارت و پیگیری‌های مجلس استقبال می‌کند و در جلسه اخیر معاونان پارلمانی با رییس محترم قوه مقننه با پیشنهاد قالیباف مقرر شد جلسات مشترک اعضای دولت و شورای هماهنگی مجلس( هیئت رئیسه و روسای کمیسیونها) با موضوعات مشخص مانند برنامه هفتم تشکیل شود. 

 حسینی خاطرنشان کرد: معاونان پارلمانی به عنوان حلقه واسط و پل ارتباطی برای ایجاد هماهنگی حداکثری بین دولت و مجلس، خود را موظف و مکلف به برقرای ارتباط صمیمی با نمایندگان و پیگیر مطالبات آنان که همان خواسته‌های مردم است، می‌دانند و در این راستا از پیشنهادات نمایندگان محترم استقبال می‌کنند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت در دولت آقای رئیسی تاکنون ۷ سوال مطرح شده که ۶ مورد نماینده سوال کننده قانع شده و فقط یک مورد به تقاضای آقای موسوی لارگانی در معرض آراء نمایندگان گذاشته شد، که نمایندگان قانع شدند به عبارت دیگر با گذشت بیش از ۸ ماه از دولت عدالت محور و تحول‌گرای آیت الله رئیسی تاکنون هیچ وزیری کارت زرد دریافت نکرده است، که البته باید از نمایندگان بخاطر این همدلی و هم‌افزایی تشکر و قدردانی کرد.

حسینی افزود: به هرحال سوال از وزرا از حقوق و وظایف نظارتی نمایندگان است که آن را در اصلاح امور مفید می‌دانیم و تلاش می‌کنیم با حفظ احترام، همدلی و یکپارچگی در مسیر پیشرفت و آبادانی کشور گام برداریم البته به جای تعداد و کمیت، طرح سوالات کیفی و کارشناسی در اصلاح امور مفیدتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز