خبرگزاری کار ایران

جانشین وزیر دفاع در نمایشگاه روز ملی خلیج فارس:

ارائه خدمات متعدد در ۴۰ جزیره جنوب کشور/ تحریف واژه خلیج فارس ناشی از عناد و دشمنی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۱۷۳

سردار فرحی گفت: تحریف‌هایی که در خصوص واژه خلیج فارس توسط برخی کشور‌ها صورت می‌گیرد، بیشتر جنبه دشمنی، عناد و بعضاً سیاسی دارد.

به گزارش ایلنا، سردار «سید مهدی فرحی» جانشین وزیر دفاع درباره تلاش‌هایی که برای معرفی بیشتر خلیج فارس صورت می‌گیرد، اظهار داشت: خلیج فارس میراثی ملی برای ماست و همواره خانه قطعی مردم ایران محسوب می‌شود؛ لذا برای این خانه هر تلاشی که لازم بدانیم، انجام می‌دهیم و بخشی از این تلاش‌ها مربوط به جمع‌آوری و تدوین اسناد تاریخی می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این، ارائه خدمات شایسته برای بیش از ۴۰ جزیره‌ای که در خلیج فارس داریم نیز فعالیت دیگری است که در حال انجام است تا بهترین و بیشترین خدمات از جمله خدمات ماهواره‌ای، امنیتی، ایمنی و محیط زیست و سایر خدماتی را که می‌توانیم برای توسعه جزایر ارائه دهیم، برای آن‌ها فراهم کنیم.

سردار فرحی ادامه داد: بر این اساس، سعی می‌کنیم هر سال به مناسبت روز بزرگداشت خلیج فارس، دستاورد‌هایی را که در این رابطه حاصل شده است، بیشتر نمایش دهیم؛ از سوی دیگر تلاش می‌کنیم با هشت کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس نیز بهترین تعاملات را داشته باشیم و به‌عنوان یک کشور نقش‌آفرین راهبردی در منطقه خلیج فارس، بهترین خدمات، تجهیزات و امکانات را برای توسعه خلیج فارس فراهم کنیم.

وی در خصوص تحریف‌هایی که در خصوص واژه خلیج فارس توسط برخی کشور‌ها صورت می‌گیرد نیز عنوان کرد: این موضوع بیشتر جنبه دشمنی، عناد و بعضاً سیاسی دارد؛ در حالی که ریشه‌های تاریخی خلیج فارس از قدمت زیادی برخوردار است. بر این اساس، یکی از فعالیت‌هایی که در حال انجام است، تدوین اسناد راهبردی در خصوص این موضوع است.

جانشین وزیر دفاع اضافه کرد: به عبارت دیگر، چون خلیج فارس یک نام از قدیم آشنا بوده، تحریف آن به جز آن که بوی تحریف و عناد و رفتار سیاسی داشته باشد، حاصل دیگری ندارد و چون در این رابطه اسناد تاریخی بسیار مستدلی وجود دارد، خدشه‌ای به آن وارد نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز