خبرگزاری کار ایران

حدادی در گفت‌وگو با ایلنا:

طرح سوال، تذکر و استیضاح‌ها به منظور کمک به دولت رئیسی مطرح می‌شود/ سوال‌ها تلنگری به وزرا درخصوص کم‌کاری‌ها است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۰۱۰

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس، گفت: طرح سوال به عنوان یک تلنگر به وزیر محسوب می‌شود و تا نسبت به برخی موضوعات کاری در مجموعه کاری آن‌ها و حوزه های کاری مرتبط آسیب‌‌شناسی انجام شود و اقداماتی که انجام می‌دهند به سمت نتیجه‌بخشی مثبت برود.

علی حدادی نماینده ساوجبلاغ و طالقان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با جلسات طرح سوال از وزرا و اثرات آن، گفت: یکی از وظایف نماینده مجلس در قانون اساسی بحث طرح سوال است، اختیاری که به نمایندگان داده شده طرح سوال، یا تذکر کتبی و شفاهی و همچنین استیضاح است. این‌ها به این جهت است که در موضوع نظارت میدانی فعالیت‌هایی که هرکدام از وزرا دارند، کارآمدسازی و اینکه نظام کارآمدی باید یه یک نتیجه مشخص برسد، این سوال‌ها تاثیر مثبتی را خواهد داشت.

وی ادامه داد: طرح سوال به عنوان یک تلنگر به وزیر محسوب می‌شود و تا نسبت به برخی موضوعات کاری در مجموعه کاری آن‌ها و حوزه‌های کاری مرتبط آسیب‌‌شناسی انجام شود و اقداماتی که انجام می‌دهند به سمت نتیجه‌بخشی مثبت برود.

حدادی در پاسخ به این سوال که «استیضاح‌های متعددی امضاء شده اما در صحن طرح نمی‌شود، برخی معتقدند از مجلس حامی دولت استیضاح در نمی‌آید»، عنوان کرد: ببینید نکته اصلی که باید توجه داشت این است که وظیفه ذاتی نمایندگان مجلس، از آنجا که ما خادم مردم هستیم و مردم انتظار دارند این است که نظارت لازم بر دولت انجام شود؛ ضمن اینکه به هر حال اعتقاد و باور ما بر این است که شخص آقای رئیس جمهور دلسوزی لازم را دارد، حضور در میدان را دارد و توان خودش را به کار گرفته تا مشکلات جدی مردم حل شود.

وی اضافه کرد: اما امروز ما در بخش‌های مختلف مشکلاتی را مشاهده می‌کنیم از جمله معیشت مردم که جزو اهم موضوعات است، این یک عزم و اراده می‌خواهد. اگر هرکدام از وزرا که وظیفه ذاتی‌شان پیگیری جدی و اقدام در راستای حل مشکل است، کارشان را انجام ندهند آنگاه وظیفه مجلس چه تذکر و سوال باشد و حتی استیضاح هم باشد در این جهت است که ما در اصل قضیه می‌خواهیم به دولت آقای رئیسی کمک شود و اعتقاد و باور ما این است که باید به دولت مردمی آقای رئیسی در راستای اثبات کارآمدی نظام دینی پشتیبانی و کمک شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در ادامه تصریح کرد: به هر حال ما در جلساتی که با شخص آقای رئیسی داشتیم، جلساتی که با هیات دولت و همینطور جلساتی که با وزرا بوده تذکرات لازم مخصوصا در بخش‌هایی که امروز ما آسیب‌ها را می‌بینیم داده شده و در هر زمان و در هر لحظه وظیفه ما به جهت اینکه مردم امانت خاصی را به ما نمایندگان سپرده‌اند، تذکر نسبت به موضوعات است. امانتداری ما نسبت به مردم زمانی محقق می‌شود که دولت به تمام معنا و وزرا با تمام توان در کنار مردم باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز