خبرگزاری کار ایران

انصاری راد در گفت‌وگو با ایلنا:

باید خواسته‌های واقعی مردم در برنامه اصلی اصلاح‌طلبان قرار بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۴۴۳

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اصلاح طلبان باید ابتدا برنامه‌ها و سیاست‌های خود را مشخص کنند بعد کاندیداهایی که می‌توانند این برنامه‌ها را طرح کرده و از آن دفاع کنند را معرفی کنند.

حسین انصاری‌راد فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که با توجه به زمان باقی مانده تا انتخابات مجلس شورای اسلامی، مهم‌ترین برنامه‌ای که اصلاح‌طلبان باید به آن توجه کنند تا بتوانند بار دیگر در انتخابات پیروز باشند چیست، گفت: مردم بعد از آقای روحانی که به آن‌ها وعده داده بود و اصلاح‌طلبان که از آقای روحانی به عنوان حلقه وصلی برای اهداف اصلاح‌طلبانه خود استفاده کرده بودند، دچار یاس و ناامیدی شدند. چون آقای روحانی به وعده‌هایی که داد جامه عمل نپوشاند و اصلاح‌طلبان حساب خود را با آقای روحانی تسویه نکرده و از او با قاطعیت برای تحقق وعده‌ها درخواست نکردند و به همین دلیل آقای روحانی از انجام وعده‌ها شانه خالی کرد و از بیان معاذیر و موانع آن‌ها برای ملت خودداری کرد. حالا می‌بینیم بعد از انتخابات مجلس، وضعیت مجلس چگونه و رئیس مجلس آن در چه شرایطی قرار دارد.

وی تصریح کرد:‌ قبلا در نامه‌ای به رهبری گفتم اگر اصلاح‌طلبان می‌توانستند آزادانه در انتخابات شرکت کنند و کاندیداهای آنان رد صلاحیت نمی‌شد، امروز مجلس دیگری داشتیم، رئیس مجلس فرد دیگری بود و قطعا می‌توانست وزنه‌ای در جهت سیاست‌های اصلاح‌طلبانه باشد اما این اتفاق رخ نداد، اصلاح طلبان حذف و جناح خاصی بر سر کار آمد. انتخابات ریاست جمهوری هم بعد از انتخابات مجلس از وضعیت بدتری برخوردار بود. علاوه بر کاندیداهای اصلاح‌طلب، کاندیداهای اصولگرایان هم مانند آقایان لاریجانی، جهانگیری و پزشکیان رد صلاحیت شدند و هیچ زمینه‌ای برای امید مردم به اصلاحات به وجود نیامد و تقریبا مردم نسبت به اصلاح مدیریت کشور ناامید و مایوس شدند.

این فعال سیاسی گفت: اگر راهی برای آنکه مردم امیدوار باشند، وجود داشته باشد، باید خواسته‌های واقعی مردم در برنامه اصلی اصلاح‌طلبان قرار بگیرد. در مدیریت سیاست خارجی مانند صلح و مذاکره با غرب و در مدیریت سیاست داخلی،‌ باید برگزاری انتخابات بدون رد صلاحیت‌ها و اظهارنظرهای ناحق در برنامه آنان وجود داشته باشد. این موارد حداقل برنامه‌هایی است که اصلاح‌طلبان برای بازگرداندن اعتماد مردم به خود می‌توانند داشته باشند. چون مردم ما طرفدار اصلاحات، صلح و آرامش هستند و با جنگ و چالش‌هایی که امروز ایران با برخی کشورها دارد موافق نیست و نحوه مدیریت در داخل کشور را هم قبول ندارند.

انصاری‌راد در پاسخ به این سوال که محتوای نامه شما به رهبری چه بود، گفت: به رهبری پیشنهاد کردم انتخابات آزاد انجام شود و همه گروه‌های سیاسی کشور که طرفدار ثبات، امنیت و سرافرازی کشور هستند بتوانند در انتخابات شرکت کنند. در بخش دیگری از نامه درباره سیاست خارجی نوشتم.

انصاری راد در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح‌طلبان نباید هم اکنون کاندیداهای خود را به سایر احزاب معرفی کنند تا با بررسی‌های نهایی لیست مناصبی از میان کاندیداها تهیه شود، گفت: ابتدا باید سیاست‌های داخلی و خارجی و برنامه‌های اصلاح‌طلبان مشخص شود. بعد از آن، شخصیت‌هایی را مانند آقای تاجزاده که اعتقاد به اجرای آن سیاست‌ها داشته و بتواند آن‌ها را عملی کند کاندید کند، تا لیاقت طرح آن سیاست‌ها و دفاع از آن‌ها از نظر منطقی و دیپلماسی را داشته باشد تا بتوان در نهایت به لیست واحد و مشترکی دست یافت که یاس و ناامیدی مردم را کاهش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز