خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با وزیر امور خارجه مالزی:

با قاطعیت با روند عادی‌سازی روابط برخی کشورها با اسرائیل، مخالفیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۰۵۲

در تماس تلفنی وزیران امور خارجه ایران و مالزی، طرفین در مورد مساله فلسطین، تحولات منطقه‌ای و بین المللی و موضوعات دوجانبه گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبریک ماه رمضان و عید فطر به همتای مالزیایی، با اشاره به روز قدس و هتک حرمت مسجدالاقصی و قدس شریف در ماه رمضان توسط رژیم صهیونیستی، از سیف‌الدین عبدالله، وزیر امور خارجه مالزی به دلیل محکوم کردن اقدامات رژیم غاصب قدس و اقدامات مالزی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تشکر کرد.

وی ضمن استقبال از برگزاری جلسه کمیته ویژه سازمان همکاری اسلامی در مورد فلسطین در سطح سفرا، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارد با توجه به حساسیت مسئله، این موضوع باید در سطح شورای وزیران بررسی شود.

وزیر امور خارجه خواستار استفاده از فرصت عضویت مالزی در شورای حقوق بشر برای محکومیت رژیم صهیونیستی و رفع محاصره غزه شد و تصریح کرد: با قاطعیت با روند عادی‌سازی روابط برخی کشورها با رژیم جعلی اسرائیل، مخالف هستیم.

امیرعبداللهیان ضمن تاکید بر نهایی‌سازی تفاهم‌نامه‌های دو طرف در مورد مسائل کنسولی و قضایی، در مورد روابط دوجانبه از صدور حکم عفو تعدادی از اتباع زندانی ایران در مالزی تشکر کرد.

طرفین بر اهمیت توسعه هر چه بیشتر روابط تاکید کردند.

سیف‌الدین عبدالله نیز ضمن تبریک ماه رمضان و فرارسیدن عید سعید فطر، برهم‌افزایی تلاش‌های مشترک دو طرف در سازمان همکاری اسلامی برای پیگیری آرمان فلسطین، تاکید و خاطرنشان کرد: کشورش با همه گروه‌های مختلف فلسطینی روابط مناسبی دارد.

وی ادامه داد: مالزی هرگز اجازه نخواهد داد، موضوع فلسطین در محاق رفته یا دسیسه رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط موفق شود.

وزیر امور خارجه مالزی نیز ضمن اشاره به عزم کشورش برای افزایش روابط دوجانبه و تمرکز بر حوزه‌های نوین روابط میان دو کشور، رایزنی های مستمر دو کشور و توسعه مناسبلت را مهم خواند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز