خبرگزاری کار ایران

موسسه پژوهش‌های صلح استکهلم ادعا کرد؛

افزایش بودجه نظامی ایران پس از چهار سال

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۸۴۴

موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم (SIPRI) با انتشار گزارشی مدعی شده که تهران برای اولین بار در چهار سال گذشته بودجه نظامی خود را افزایش داده است.

به گزارش ایلنا، در گزارش این موسسه آمده است که ایران بودجه نظامی خود را در سال ۲۰۲۱ میلادی به ۲۴.۶ میلیارد دلار افزایش داده که چیزی در حدود ۱۱ درصد افزایش بوده است. 

این موسسه سال گذشته با انتشار گزارشی اعلام کرده بود که هزینه‌های نظامی ایران در راستای روند کاهشی هزینه‌ها در این کشور از سال ۲۰۱۸ میلادی و همزمان با افزایش تحریم‌های هسته‌ای علیه تهران با کاهش سه درصدی به ۱۵.۸ میلیارد دلار رسیده بود. همچنین مابین سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ میلادی، هزینه‌های نظامی ایران تا ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده بود.

افزایش هزینه‌های نظامی ایران تا ۱۱ درصد، منجر به آن شده است که ایران عنوان یکی از بزرگترین کشورهای جهان در حوزه هزینه‌کرد در زمینه نظامی در سال ۲۰۲۱ میلادی را کسب کند.

به نوشته موسسه تحقیقاتی صلح استکهلم، این برای نخستین بار در ۲۰ سال گذشته در میان ۱۵ کشوری که بیشترین هزینه‌های نظامی را دارند رتبه‌بندی می‌شود.

بر اساس این گزارش ۵ قدرت نظامی دنیا با بیشترین هزینه در سال ۲۰۲۱ شامل آمریکا، چین، هند، انگلیس و روسیه بودند که جمعا ۶۲ درصد هزینه‌های نظامی کل دنیا را به خود اختصاص می‌دادند که در این میان ۵۲ درصد فقط متعلق به هرینه نظامی آمریکا  چین است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز