خبرگزاری کار ایران

علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد:

برخی در عرصه‌های سیاسی از گناه حمایت می‌کنند تا چند لامذهب را جذب کنند/ ریشه مافیای اقتصادی در برخی دستگاه‌ها است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۷۱۰

امام جمعه مشهد گفت: ما در عرصه‌های سیاسی و سیاسی‌کاری‌ها می‌بینیم که گناه میکنند و از گناه حمایت می‌کنند برای اینکه ۴ مضلف از آنها خوششان بیاید برای اینکه چند بی‌دین لاییک را جذب کنند این خیلی بی حیایی است که آدم با خدا دربیفتد تا یک عده لامذهب از او خوششان بیاید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد در خطبه‌های این هفته عنوان کرد: امام علی علیه السلام می فرماید انبیا طبیب دوار به طب هستند یعنی هم نقطه درد را می‌شناسند و هم قدرت تشخیص بیماری را دارند و جای جراحت را مرهم گذاری می‌کنند. اطبا در معالجه بیماران دو برنامه دارند یکی مثبت و دیگری منفی شما وقتی به یک طبیب در دوره بیماری مراجعه می‌کنید بعد از تشخیص بیماری برای شما یک برنامه مثبت دارد در کنار این برنامه برنامه منفی هم دارد و می‌گوید اینها را نباید انجام دهید و چنین چیزهایی را نباید بخورید انبیا هم مانند طبیب یک برنامه مثبت و یک برنامه منفی دارند.

وی افزود: تقوا یک واژه ای است که هم در مبنای عربی هم در معنای فارسی فقط ناظر به معنای منفی ست اما علمای ما می‌گویند تقوا به معنی حفظ کردن چیزی از هر چیزی است که به آن ضربه بزند. آنچه بیش از هر چیزی می‌تواند به ما زیان برساند غضب خداست. اگر فکر می کنید برخی چیزها مثل دشمن و بیماری ضرر میزنند وقتی مشغول خشم خداوند نشویم هم آن ضرر را خدا برطرف می کند و هم اینکه اگر ضرری متوجه ما شد خداوند آن را جبران می کند.

امام جمعه مشهد یادآور شد:  اگر کاری کردیم که خدا خشمگین شد ضرر این دیگر قابل جبران نیست در اوج قدرت و ثروت بدانید که در زندگی هر کاری می‌کنید بکنید اما خداوند را به غضب نیاورید از خدا بخواهید در این شب قدر مقدر کند باعث خشم خداوند نشویم. علم‌الهدی گفت:  ما در عرصه‌های سیاسی و سیاسی‌کاری‌ها می‌بینیم که گناه میکنند و از گناه حمایت می‌کنند برای اینکه ۴ مضلف از آنها خوششان بیاید برای اینکه چند بی‌دین لایک را جذب کنند این خیلی بی حیایی است که آدم با خدا دربیفتد تا یک عده لامذهب از او خوششان بیاید.

امام جمعه مشهد با اشاره حادثه مزار شریف گفت: به خاک و خون کشیده شدن شیعیان امیرالمومنین در مسجد مزار شریف توسط عناصر ضدشیعه را به جامعه دوستداران اهل بیت تسلیت عرض می‌کنم واقعاً مظلومیت امیرالمومنین در حدی است که اگر هزار سال بگذرد اگر کسی از علی دم بزند به خاک و خون کشیده می شود امروز حساس ترین روزها و ایام از نظر یادآوری مظلومیت مولا است.

وی گفت: علی عزیزترین، بالاترین و ارزنده‌ترین انسان‌های روی کره زمین از اول خلقت عالم تا به امروز و در عین حال مظلوم‌ترین انسان‌های روی کره زمین از اول خلقت تا الان بوده، چرا؟ این مظلومیت چرا؟ برادران و خواهران، همه این‌ها که در عرصه زندگی در جریان رهبری از انبیاء و اولیاء خدا مظلوم واقع شدند، تنها یک ظالم به آنان ظلم نکرد، بیشتر این مظلوم‌ها، مظلوم امت، جامعه و مظلوم عدم بصیرت و شناخت مردم هستند، جهل عمومی مردم باعث این مظلومیت می‌شد.

علم‌الهدی افزود: بنی‌اسرائیل روزی ۷۰ پیغمبر را می‌کشتند، چرا؟ چه عاملی بود که بنی‌اسرائیل می‌توانستند روزی ۷۰ پیامبر بکشند؟ زمینه آن در مردم بود، مردم این زمینه و ظرفیت را داشتند؛ پیغمبرکشی در مردم را بنی اسرائیل یهود عنود راه انداختند، اگر آن جامعه آلوده بی‌بصیرت و نادان نبود، زمینه کشتن ۷۰ پیغمبر در یک روز در یک نقطه فراهم نمی‌شد، مظلومیت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) هم همین بود، مظلومیت ایشان مربوط به جامعه بود.

وی یادآور شد: وقتی جامعه اینقدر جاهل بشود و مردم اینقدر بی‌بصیرت باشند، شناخت در مردم اینقدر تنزل پیدا کند که ارزش‌مداری یک انسان به‌عنوان نقطه ضعف آن انسان به خورد مردم داده شود و مردم آن را یک عنصر نااهل بدانند، این جامعه جاهل، زمینه همه ظلم‌ها، ستم‌ها و بیدادگری‌ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) عمر بن عبد ود را کشت، عتبه و شیبه مشرک را کشت، مرحب خیبری را کشت، در جنگ احد سه هزار لشکر قریش را شکست داد و کفار را روی زمین انداخت، این را اسمش را می‌گذارند خشونت که علی خشن است، غیرتمندی، صلابت، شجاعت و قدرت علی، دین‌مداری و اخلاص علی در از بین بردن دشمنان خدا بشود خشونت برای علی اما مهربانی علی در کنار یک بچه یتیم را به حساب نیاورند.

وی به بیان نقلی از یتیم‌نوازی امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) پرداخت و تصریح کرد: آقا از بازار کوفه رد می‌شد، خانم جوانی را دید، مشک آب به دوشش است، این مشک سنگین است و هر چند قدمی راه می‌رود شوهر شهیدش را صدا می‌زند که برای جمع کردن بچه‌هایت به آب‌کشی افتادم، نمی‌توانم آب برای بچه‌ها ببرم؛ مولا جلو آمد «خانم شما کی هستید؟» شوهرش را معرفی کرد که در جنگ صفین در رکاب مولا شهید شده، آقا مشک آب را از او گرفت و فرمود این آب را برای تو تا در خانه می‌آورم؛ آمد در خانه این شهید یک خانواده بی‌سرپرست، دید صدای ناله بچه‌ها از اتاق بلند است، پرسیدند «چرا بچه‌ها ناله می‌کنند؟» عرض کرد من نبودم، بچه‌ها تنها بودند و گریه‌شان گرفته، از طرف دیگر گرسنه هستند و غذایی نداشتیم به آنان بدهیم، هم از گرسنگی و هم از این که من نبودم گریه می‌کنند.

علم‌الهدی افزود: مولا بلافاصله مشک آب را در خانه گذاشت، برگشت یک انبان پر از آرد و خرما تهیه کرد، آمد در خانه این خانواده بی‌سرپرست، خانم در را باز کرد، حضرت فرمودند «بچه‌هایت را هنوز غذا ندادی، این آرد را برایشان نان بپز و خرما به آنان بده»، گفت من باید اول بچه‌ها را ساکت کنم، حضرت فرمودند «بچه‌ها را که من نمی‌توانم ساکت کنم، تو مادرشان هستی، من می‌آیم برایت نان می‌پزم»؛ حضرت وارد خانه شدند، هیزم درون تنور انداختند، تنور آتش گرفت و شعله آتش بلند شد؛ همسایه خانه دید از آشپزخانه این خانه دود بلند شد، این‌ها غذایی نداشتند و پدرشان شهید شد، در این خانه آتش روشن شده پس خبری است، آمد بالای دیوار نگاه کرد، منظره‌ای دید؛ رئیس مملکت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) آمده کنار تنور آتش، همین که این آتش زبانه می‌گیرد، علی صورتش را کنار زبانه این آتش می‌گیرد و می‌گوید «علی بچش از زبانه و حرارت آتش را که از خانواده بی‌سرپست یادت نرود».

وی بیان کرد: همسایه آمد و در زد، صاحب خانه در را باز کرد، گفت این آقا کیست در خانه تو؟ گفت نمی‌دانم، یک آقایی در بازار آب می‌آوردم، دلش به رحم آمد مشک آب را از من گرفت، دنبال سر من راه افتاد آمد الان هم می‌خواهد برای بچه‌هایم نان بپزد، گفت نشناختی این آقا را؟ گفت نه، گفت این آقا امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) است، این علی مهربان نیست؟ این علی خشن است؟

امام جمعه مشهد مقدس به جهل جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: ببینید جامعه جاهل به کجا می‌رسد، جهل جامعه وقتی زیاد شد، چطور عملیات روانی در این جامعه اثر می‌کند، وضعیت ما الان عین همان وضعیت است؛ دشمنان اسلام و نظام آمدند عملیات روانی پیاده کنند یک مسؤول را علم کنند، به‌عناوین مختلف برای او نقطه ضعف بتراشند، سرکوبش کنند و از عرصه کنار بزند و بر شما مسلط شوند، همان کاری که آن روز به سر امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) آوردند.

وی ابراز کرد: چرا به ما گفتند ۲۱ ماه رمضان عزاداری کنید؟ چرا گفتند ۱۹ ماه رمضان عزاداری کنید؟ برای این که بدانیم مظلومیت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) چه بود و ما امروز دچارش نشویم، جامعه ما امروز گرفتار این ویروس و گرفتاری نشود، برای این گفتند بیایید عزاداری کنید، تحلیل کنید نه فقط نوحه بخوانید و سینه بزنید، تحلیل کنید چرا علی مظلوم بوده و این ظلم به امیرالمؤمنین شد، شما آنطور نشوید.

علم‌الهدی با تأکید بر این‌که «حکومت علی (علیه‌السلام) نسخه جامع این نظام است»، اظهار کرد: مسؤولین نظام ما بدانند که در این مملکت اگر می‌خواهند کنار خون شهدا حکومت کنند، نسخه جامع حکومت، عدل امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) و این مهربانی امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) نسبت به خانواده بی‌سرپرست نسبت به فقیر و مستضعف است.

وی متذکر شد: معنای نسخه جامع حکومت این نیست که فقط رهبر اینطور باشد، همه کارگزاران باید این‌طور باشند؛ شما در هر موقعیتی از کارگزاری این نظام هستید باید بدانید مأموریت شما عدل امیرالمؤمنین است در هر موقعیتی از این نظام قرار دارید، این نسخه جامع حکومت است نه این که نگاه کنیم گرانی روز افزون جان مردم را بگیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به بیان علل گرانی روز افزون در بازار پرداخت و گفت: دولت تورم را کاهش داد، ارز را ثابت کرد اما چرا هنوز گرانی است، روز افزون گرانی بیداد می‌کند و معیشت مردم را هدف گرفته است؟ این مربوط به داخل مملکت است؛ صحنه‌گردانی دلال‌ها و مافیای اقتصادی در گوشت، برنج و روغن این مشکلات را به وجود آورده است، این مافیا را حل کنید که ریشه‌اش در برخی دستگاه‌های حکومتی است.

وی با بیان این‌که اینطور نیست مردم آزادانه بتوانند این همه به مردم ظلم کنند بلکه یک عده گردن کلفت سودجو در میان هستند، یادآور شد: ریشه آن در برخی جریان‌هاست که هم مجلس و هم قوه قضاییه به دولت کمک کنند که این جریان‌های مافیایی و صحنه‌گردانانی که برای پر کردن جیب خودشان این همه جنایت می‌کنند را سر جایشان بنشانند.

 علم‌الهدی با تأکید بر این‌که این حکومت، حکومت علی است و نباید در برابر مشکلات مردم بی‌تفاوت بود، خاطرنشان کرد: نباید گفت این وظیفه دولت است پس قوه قضاییه وظیفه ندارد، این وظیفه استاندار است پس دستگاه قضایی وظیفه ندارد، همه وظیفه دارند چون هر کارگزاری نسخه‌اش علی (علیه‌السلام) هست، علی از سنگینی یک مشک آب بر شانه زن شهید صرفنظر نکرد، نگفت من امیرالمؤمنین هستم، دیگری باید این کار را انجام دهد.

وی ادامه داد: مسؤولان نظام باید این‌کاره باشند و نگویند این نسخه فقط مال رهبر است، رهبر مثل علی باشد، بقیه چی؟ راست راست راه بروند، مردمِ گرفتار را تماشا کنند و بی‌تفاوت کنار قضیه تماشاچی باشند؟ این درست است؟ ما دم از علی می‌زنیم که خودمان به شکل علی دربیاییم، مولا فرمودند «شما نمی‌توانید من باشید اما می‌توانید مثل من و شبیه من باشید»، کسی توقع علی بودن از کسی ندارد اما خط و راه، عفت و سداد علی، باید در اساس نظام ما و در کارگردانی دستگاه‌های اجرایی، مقننه و قضایی باشد و رنگ علی (علیه‌السلام) خودش را نشان بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز