خبرگزاری کار ایران

جوادی حصار در گفت‌وگو با ایلنا:

در حال بررسی اساسنامه حزب اعتماد ملی هستیم/ برای بازسازی و رفع نواقص جبهه اصلاحات مشارکت داریم/ با موافقت نهادهای امنیتی دیدار دوساعته‌ای با کروبی داشتم

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۳۶۷

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: با توجه به اینکه من و آقای کروبی دلتنگ هم بودیم با پذیرش نهادهای امنیتی گپ و گفت دو ساعته‌ای با هم داشتیم.

محمدصادق جوادی حصار سخنگوی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین خبرهای  فعالیت‌ حزب‌ اعتماد ملی گفت: تحولات جدیدی اتفاق نیفتاده است. در حال بررسی اساسنامه و مرامنه حزب هستیم تا در آن تغییراتی ایجاد کنیم که البته به نتیجه مشخص و روشنی نرسیده‌ایم. کمیته تخصصی به هر دستاوردی برسد باید به شورای مرکزی ارجاع دهد که هنوز به آن مرحله نرسیده است.

وی درباره اینکه حزب در سال آینده برنامه‌ای تدارک دیده است، گفت: هنوز برنامه‌ای نداشتیم اما سال آینده انتخابات شورای مرکزی را خواهیم داشت.

سخنگوی حزب اعتماد ملی درباره اینکه آیا حزب اعتماد ملی پیشنهاد جدیدی به جبهه اصلاحات برای آینده داده است، گفت: ما در موضوعات عمومی مانند بازنگری، بازسازی، رفع نواقص، تقویت نقاط قوت و ضعف که در حال بحث و گفت‌وگو است، حضور داریم و مشارکت می‌کنیم و این مسیر همچنان ادامه دارد.

وی درباره اینکه با توجه به انتخاب شاکله اصلی جبهه اصلاحات اعم از رئیس، دبیر و سخنگو قرار است برگزار شود آیا جبهه اصلاحات فعال‌تر خواهد شد یا خیر گفت: باید دید از شورای مرکزی جبهه اصلاحات چه می‌خواهند و بستگی دارد به این دارد زمانی که هیئت رئیسه شورای مرکزی انتخاب شد چه اهدافی را می‌خواهد دنبال کند و چقدر می‌تواند مشروعیت داشته باشد. فعالیت شورای عالی جبهه اصلاحات برای برگزاری انتخابات بود. اما بعد از مدتی گفتند این فعالیت ادامه داشته باشد تا تکلیف شورا مشخص شود. حالا باید دید شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب به این موضوع رضایت می‌دهد یا خیر.

جوادی حصار در تایید خبر دیدار با مهدی کروبی درباره آن گفت: موضوع خاصی در آن دیدار مطرح نشد. احوالپرسی و دیدار دو ساعته داشتیم و خاطرات را مرور کردیم هر دو دلتنگ همدیگر شده بودیم و همین موضوع باعث شد تا با پیگیری و اصرار من مقامات امنیتی پذیرفتند تا گپ و گفت خودمانی داشته باشیم.

وی درباره بحران اوکراین و موضوعات روز گفت: نظر ما این است که تجاوز و اشغال هر سرزمینی تحت هر عنوانی باشد که منجر به جنگ و خونریزی شود امری مذموم و ناپسند است. از مجاری رسمی و بین‌المللی مثل سازمان بین‌الملل انتظار داریم نقش میانجی‌گری خود را به نحو نیکویی انجام داده و مانع بروز درگیری، جنگ و خونریزی شوند. از ایران به عنوان همسایه روسیه و شریک تجاری آن کشور توقع داریم تا تلاش میانجی‌گری خود را در جهت کاهش بحران زیاد کند تا در مناسبات بین المللی یک طرف ماجرا تلقی نشود. به هر حال درست است که با روسیه در اقتصاد و پیمان منطقه‌ای شانگهای مشارکت داریم اما جمهوری اسلامی نباید در مناسبات جهانی در یک طرف ماجرا باشد. کشور باید توازن در رفتار سیاسی  و بین‌المللی و رابطه با کشورهای مقابل روسیه را به عنوان عضو میانجی‌ و بی طرف حفظ کند تا در بحران بین دو بلوک قدرت یعنی اتحادیه اروپا و آمریکا و در طرف دیگر روسیه هیزم زیر دیگ دعواهای دیگران نشویم تا هزینه آن را پرداخت نکنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز