خبرگزاری کار ایران

صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

خانواده‌های نجیب و اصیل شهدای هواپیمای اوکراینی دشمن را مایوس کردند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۶۴۸

خطیب نماز جمعه تهران، گفت: شهید سلیمانی همیشه مرد میدان بود و چون دل به خدا داده بود، مشکل دلدادگی به شیرینی دنیا و مرگ را برای خودش حل کرده بود و مزه شهادت را قبل از شهادتش چشیده بود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های اول نماز جمعه امروز پایتخت که در مصلای امام خمینی (ره) اقامه شد، با گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت:حضرت زهرا (س) شخصیتی بزرگ و مدافع حریم حرم و ولایتمداری بود.

وی افزود: حضرت زهرا (س) سفره گستر شهادت، پرچمدار مقابله با جنگ نرم، افشاگر نفاق، اسطوره مقاومت و مدافع سرسخت ولایت بود.

صدیقی ادامه داد: در این هفته یادی می‌کنیم از سردار شهید سلیمانی که دومین سالگرد شهادتش را گذارندیم شخصیتی معنوی که در مسیر سیره زندگی حضرت زهرا (س) حرکت کرد همچنین یاد می‌کنیم از علامه مصباح یزدی عالمی که شخصیت‌های زیادی را تربیت کرد.

وی گفت: الگوی ما حضرت زهرا (س) است همان که قهرمان میدان‌های سیاسی و فرهنگی و نظامی کشورمان شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در مسیر زندگی اش به او تاسی کرده البته علامه مصباح یزدی نیز در این مسیر حرکت کرد شخصیتی عظیم الشان، طلبه پرور، عالم، اسلام شناس، فیلسوف، متفکر و اندیشمند شجاع در برابر همه هجمه‌های اعتقادی و اخلاقی بود.

صدیقی تاکید کرد: حضرت زهرا (س) مقاماتی دارد که برخی از آن‌ها در خور فهم ما خاکیان نیست هم آینه جلال است و هم آینه جمال و هم اسم اعظم پروردگار. شخصیتی که خدای متعال او را برای جدا کردن صف حق و باطل شاخص قرار داده است.

وی گفت: فاطمه (س) به رضای خدا راضی است مقامی که در شان هر کسی نیست یعنی خدا هم از رضایت حضرت زهرا (س) رضایت دارد و چهره انقلاب پیامبر را آنچنان بیمه کرد که تا امروز زنده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: انقلاب اسلامی ما نیز استمرار انقلاب فاطمی است همان نهالی که امام راحل آن را آبیاری کرد و امام دیگر ما نیز امروز پرچمدار همان پرچمی است که فاطمه زهرا (س) برایش جان داد.

وی گفت: حضرت زهرا (س) در جهاد، سیاستمداری، شجاعت و دفاع از حرم نمونه بود همین که امروز در شخصیت شهید سلیمانی بروز کرد ایشان پیش از این که سلیمانی رزمنده باشد همان فردی است که در مسیر حضرت زهرا (س) حرکت کرده است.

صدیقی تاکید کرد: وصیت حضرت زهرا (س) مبنی بر اینکه شبانه من را دفن کنید ادامه و استمرار جنگ نرم ایشان در برابر کسانی است که جریان ولایت و امامت را نپذیرفتند، ایشان در میدان عاطفه آنچنان عاطفی است و در مقام مقابله جانانه آنچنان سرسخت که وقتی اجازه عیادت می‌خواهند با قاطعیت رد می‌کنند.

خطیب نماز جمعه تهران در خطبه دوم، با اشاره به حوادث تاریخ‌ساز در دی ماه، به واقعه ۹ دی اشاره کرد و گفت: به گفته شهید سلیمانی، ما ملت امام حسینیم؛ این ملت وقتی دیدند فتنه‌گران به تصویر امام (ره) و اصل ولایت اهانت کردند و به این هم اکتفا نکردند و در روز عاشورا حرمت‌شکنی کردند، خونشان جوشید و بساط فتنه را برچیدند.

صدیقی ادامه داد: این حرکت خودجوش و اصیل ملت ایران یک ویژگی داشت و آنهم این بود که همه جریانات به میدان آمدند و فقط تصویر امام (ره) و رهبر انقلاب را در دست داشتند و فتنه‌گران را به حاشیه بردند.

وی افزود: شهید سلیمانی همیشه مرد میدان بود و چون دل به خدا داده بود، مشکل دلدادگی به چرب و شیرین دنیا و مرگ را برای خودش حل کرده بود و مزه شهادت را قبل از شهادتش چشیده بود؛ لذا شهادت او نقطه عطفی بود که انقلاب را بیمه کرد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: دو سال بعد از شهادت او، شاهد چنان تحولی در منطقه هستیم که همه علاقمندان به مبارزه علیه استکبار، برای او مجلس بزرگداشت برپا می‌کنند و مردم عراق نیز با ۴۰۰ مجلس، یاد آن شهید و ابومهدی المهندس را گرامی داشتند و انتقام از قاتل میهمان خود را حق خودشان می‌دانند.

صدیقی همچنین به مقام مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی اشاره کرد و گفت: تمام تیرهای لیبرال‌ها و منحرفان علیه آیت‌آلله مصباح بود، اما خم به ابرو نیاورد و در مقابل رهبرش، متواضع و عاشق بود.

وی در ادامه به سانحه هواپیمای اوکراینی هم اشاره کرد و اظهار داشت: یاد و خاطره این دانشجویان عزیز را که از دانشگاه‌های معتبر تهران بودند، گرامی می‌داریم؛ خانواده‌های نجیب و اصیل آنها دشمن را مایوس کردند، هرچند داغ دیگری علاوه بر داغ شهید سلیمانی را دیده بودند.

خطیب جمعه تهران تاکید کرد: قاتل خبیث شهید سلیمانی و همدستانش فکر می‌کردند با شهادت سردار سلیمانی، مقاومت شکست می‌خورد؛ در حالی که بعد از شهادت شهید سلیمانی، آب خوش از گلوی آمریکایی‌ها پایین نخواهد رفت.

صدیقی خاطرنشان کرد: امروز صلابت و اقتدار مجاهدان عراق، لبنان و یمن را می‌بینیم و در افغانستان هم بعد از شهادت شهید سلیمانی بود که آمریکا با سرافکندگی گورش را گم کرد و از کل منطقه نیز ریشه آنها کنده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از شهادت سردار سلیمانی، وعده انتقام سر داده شد و در چنین روزی عین‌الاسد را در هم کوبیدند و دشمنی که هیچ آبرویی برایش نمانده، این ضربه محکم را تجربه کرد و هیچ غلطی نتوانست بکند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز