خبرگزاری کار ایران

نیکزاد دیدار با رئیس سابق اتحادیه بین المجالس جهانی:

آمریکای لاتین برای ایران اهمیت زیادی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۴۱۶

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکای لاتین برای ایران اهمیت زیادی داشته و امیدواریم کشورهای این منطقه در عرصه‌های مختلف رشد کرده و توسعه پیدا کنند.

به گزارش ایلنا، گابریلا کوئواس بارون رییس سابق اتحادیه بین المجالس جهانی با علی نیکزاد ثمرین و احمد نادری رییس شورای جارای (IPU) دیدار و گفت‌وگو کرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به مواضع قاطع رییس سابق (Ipu) در برابر خواسته‌های ناحق آمریکا گفت: آمریکای لاتین برای ایران اهمیت زیادی داشته و امیدواریم کشورهای این منطقه از جمله مکزیک، بولیوی و نیکاراگویه و ... در عرصه‌های مختلف رشد کرده و توسعه پیدا کنند.

وی با اشاره به اهمیت پارلمان، در جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از انقلاب اسلامی ۱۱ دوره انتخابات آزاد برای تشکیل پارلمان در ایران برگزار شده و همه اقوام و مذاهب در آن حضور دارند؛ از طرفی حضور زنان نیز در پارلمان ایران کاملا آزاد بوده و آنان همواره حضور پر رنگی در مجلس داشته اند.

نیکزاد در ادامه عنوان کرد: از تبادل اطلاعات در خصوص مسائل پارلمانی با مکزیک استقبال می‌کنیم.

نایب ریس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران علی رغم وجود تحریم‌های ظالمانه کارهای بزرگی را در حوزه مسکن، مسائل زیرساختی، کشاورزی انجام داده و تجربه های ارزشمندی در حوزه نفت و پتروشیمی بدست اورده و می تواند در تمامی این حوزه ها با مکزیک همکاری مشترک داشته باشد.

وی افزود: ایران می‌تواند در حوزه های مختلفی نظیر مبارزه با تروریسم، قاچاق مواد مخدر، خلع سلاح بین المللی، مقابله با یک جانبه گرایی و تجاوز آمریکا به کشورها و دخالت در امورات داخلی آنها که دیدگاه مشترکی با مکزیک دارد، همکاری مشترکی داشته باشد.

گابریلا کوئواس بارون نیز در این دیدار با اشاره به سفرهای متعدد خودش به ایران گفت: کشور شما را به خوبی می شناسم و در طول سفرهای متعددم به ایران از شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، ابیانه بازدید کردم، مسجد جامع اصفهان یکی از زیبا ترین مناطق دنیا است، من از نزدیک ایران را دیده و با فرهنگ شما آشنا هستم و می دانم بسیاری از اخباری که در خصوص وضعیت ایران منتشر می‌شود، نادرست است. اما متاسفانه همه مردم مکزیک این موضوع را نمی‌دانند.

وی گفت: بیش از ۸۰ درصد سهم شرکت های مکزیک متعلق به آمریکا بوده و حجم زیادی از صادرات ما به آمریکا است.

گابریلا کوئواس بارون تصریح کرد: برای تقویت روابط ایران و مکزیک و کشورهای آمریکای لاتین باید از شکستن تابوها شروع کرده و ایران واقعی را به مردم نشان دهیم. کاری که سفارت ایران در مکزیک به خوبی انجام داده و به زودی نماشگاه فرش ایرانی در یکی از مناطق تاریخی و قدیمی مکزیک برگزار می‌شود. تداوم این رویه موجب تقویت روابط دو کشور می‌شود، از طرفی برنامه ها و قوانین پیشگری از جرم ایران در مکزیک نیز معرفی و از آن استقبال شده است.

رییس افتخاری (IPU) اظهار کرد: تعداد گردشگران مکزیکی برای سفر به ایران روز به روز در حال افزایش است و این مسیر می‌تواند از طریق گروه دوستی مکزیک و ایران، در پارلمان ما تقویت شود. از طرفی با توجه به اینکه عید نوروز برای ما بسیار ارزشمند است و سالانه در پارلمان مکزیک جشنی به این مناسب برگزار می‌کنیم لذا امیدوارم بتوانم برای پنجمین بار در نوروز امسال به ایران سفر کنم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز