خبرگزاری کار ایران

حواشی جلسه رأی اعتماد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۲۴۷

در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تعدادی زیادی از نمایندگان با تجمع در محل استقرار اعضای هیات دولت با رئیس‌جمهور و معاون پارلمانی وی مذاکره کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه صحن علنی امروز ۲۵ آبان مجلس شورای اسلامی، بررسی کارنامه، سوابق و برنامه‌های «مسعود فیاضی» وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دستور کار صحن علنی بهارستان قرار دارد.

تجمع نمایندگان در محل استقرار رئیس‌جمهور

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور برای دفاع از وزیر پیشنهادی خود در صحن علنی مجلس حاضر شده است. سید محمد حسینی معاون پارلمانی، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور و تعدادی از وزرا وی را در این جلسه همراهی می‌کنند.

تعدادی زیادی از نمایندگان با تجمع در محل استقرار اعضای هیات دولت در حال مذاکره با رئیس‌جمهور و معاون پارلمانی وی هستند.

همچنین تعدادی از نمایندگان در حال خوش و بش با محمد دهقان که سابقه چند دوره نمایندگی را در کارنامه دارد، هستند.

خبر رئیس‌جمهور از جلسات روزهای پنجشنبه‌ با نمایندگان

رئیس‌جمهور در جریان جلسه رأی اعتماد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در میان سخنان خود از جلسات صبح پنجشنبه با نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: «البته ما جلسات صبح پنجشنبه‌مان را با نمایندگان داریم.»

این نخستین بار است که یکی از مقامات در دولت و مجلس از برگزاری جلسات مستمر در صبح روزهای پنجشنبه میان قوای مجریه و مقننه خبر می‌دهد.

این سخنان از یکسو نشان‌دهنده نزدیکی و همگرایی بسیار نزدیک میان دولت و مجلس است و از سوی دیگر می‌تواند واکنشی باشد به سخنان اعتراضی نمایندگان در هفته گذشته که برخی از آن‌ها خواستار «باز ماندن باب تعامل میان دولت و مجلس» شده بودند و نسبت به کاهش همکاری و تعامل میان وزرا و نمایندگان مجلس گله مند بودند.

واکنش  نمایندگان به اظهارات یکی از موافقان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

عباس گودرزی نماینده بروجرد در زمان صحبت به عنوان موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به واکنش مخالف و «دو دو» گفتن نمایندگان در روز معرفی فیاضی، گفت: در همان روز با یکی از همکاران که مخالف وزیر پیشنهادی بود، صحبت کرده و پرسیدم که آیا صحبت های وزیر پیشنهادی را شنیده ای؟ پاسخ ایشان خیر بود و دلیل وی این بود که وزیر پیشنهادی از بدنه آموزش و پرورش نیست.

وی ادامه داد: همان روز به همکار خود گفتم که آیا ما در خانه ملت متولد شده‌ایم که امروز وکیل مردم هستیم و تصمیم می گیریم؟

در این هنگام با توجه به محتوای اظهارات گودرزی تعداد زیادی از نمایندگان با فریادهای «دو دو»مخالفت واعتراض خود را با صحبت‌های گودرزی ابراز کردند.

شعرخوانی دلخوش و کنایه به حضور پرشمار امام‌ صادقی‌ها در دولت

سید کاظم دلخوش اباتری نماینده صومعه سرا در مجلس، در زمان مخالفت خود با وزیر پیشنهادی با خواندن یک شعر دوبیتی خطاب به رئیس‌جمهور نسبت به حضور پرتعداد فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق(ع) در مناصب مختلف دولت کنایه زد.

ابیات شعر قرائت شده توسط دلخوش به این شرح است: گفتند که یاران موافق هستند/ مجنون شده اند و همه عاشق هستند/ مثل وزرای تو، رئیس جمهور/ از مدرسه امام صادق هستند

 اوج التهاب و رایزنی در فضای صحن مجلس

با آغاز روند بررسی صلاحیت و رأی اعتماد مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، رایزنی‌ها، گفت‌وگو و لابی میان مخالفان، موافقان و کسانی که هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌اند به اوج رسیده است.

براساس شنیده‌های خبرنگار ایلنا، پس از حضور فیاضی در کمیسیون‌های مختلف مجلس اندکی از میزان مخالفت اولیه مجلس که تعداد زیادی در واکنش به معرفی وی فریاد «دو دو» سر داده بودند کاهش یافته اما وضعیت آراء فیاضی هنوز قابل تشخیص نهایی نیست.

به نظر می‌رسد تعداد مخالفان و موافقان در شرایط برابر قرار دارد و هر نتیجه‌ای در پایان رأی شماری امروز فارغ از این که رأی اعتماد یا عدم اعتماد باشد با فاصله‌ای اندک رقم خواهد خورد.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز