خبرگزاری کار ایران

حمایت وزیر امور خارجه قطر از برجام

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۰۸۱

وزیر امور خارجه قطر از برجام حمایت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی ان ان، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی از ایران و ایالات متحده خواسته است که مجدداً در مذاکرات هسته ای شرکت کنند و اظهار داشت که منطقه نمی تواند از عهده رقابت هسته ای یا تسلیحاتی برآید.

وی گفت: "ما امیدواریم که این اتفاق در اسرع وقت رخ دهد زیرا ما نمی توانیم شاهد رقابت هسته ای یا تسلیحاتی در منطقه خود باشیم."

شیخ محمد با بیان اینکه قطر از برنامه هسته ای در حال توسعه در منطقه (خاورمیانه) حمایت نمی کند ، خاطرنشان کرد که برنامه جامع اقدام مشترک  یک توافق بسیار مهم است.

وی افزود: "ما ایران را تشویق می کنیم که مجدداً وارد توافق  شود. ما همچنین کشورهای دیگر حوزه خلیج فارس را تشویق می کنیم که مستقیماً با ایران برای رفع سایر نگرانی ها مشارکت کنند. "

این مقام قطری خاطرنشان کرد: "نقش ایالات متحده در مشارکت مجدد در  برجام مهم است. ما  از ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران شنیدیم که آنها نمی خواهند سلاح هسته ای داشته باشند و این همان چیزی است که ما با آن مشترک هستیم. ما نمی خواهیم شاهد توسعه برنامه هسته ای در منطقه خود باشیم."

وی هم چنین در مورد افغانستان ، گفت: بدرفتاری با زنان در افغانستان غیرقابل قبول است. وی خاطرنشان کرد که قطر نمی تواند "تبدیل افغانستان  به مکانی برای پرورش سازمان های تروریستی" را تحمل کند.

وی اضافه کرد: "برای ما غیرقابل قبول است که شاهد بدرفتاری با زنان در افغانستان باشیم. قطر ، به عنوان یک کشور مسلمان با نظام اسلامی ، نشان داده است که ما می توانیم با مشارکت فعال زنان پیشرفت کنیم. هیچ چیزی در دین ما مانع از رفتن آنها به مدرسه و محبوس کردن آن ها در خانه نمی شود ، این رویکرد برای  ما در  قطر قابل قبول نیست

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز