خبرگزاری کار ایران

محمدیاری در صحن مجلس:

دود طرح صیانت از فضای مجازی به چشم دولت رئیسی می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۲۳۴

نماینده مجلس یازدهم در مخالفت با طرح صیانت از فضای مجاری این طرح را به ضرر دولت آینده و همچنین کسب و کار مردم دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن محمدیاری در مخالفت با طرح صیانت از کاربران فضای مجازی با بیان اینکه مردم بهترین تمیزدهندگان در استفاده از فضای مجازی هستند، اظهار داشت: اگر واقعا بخواهیم دغدغه واقعی مردم و مشترکان در فضای مجازی را رصد کنیم، امروز می‌بینیم با مطرح شدن این طرح متاسفانه تعداد  مراجعه‌کننده به فیلترشکن‌ها بیشتر شده است. 

وی افزود: این طرح در ابتدا با موادی مطرح شد، اما امروز با طرحی روبرو هستیم که حدود ۷۰ درصد تغییر کرده و‌ ای بسا برخی اعتقاد دارند این طرح باید اساسا و ۱۰۰ درصد تغییر کند. طرحی که دستخوش ۷۰ درصد تغییر شده طرح جالب و جامعی نبوده است و این ایراد به آن وارد است. طرح، پلتفرم‌هایی را اعلام کرده و گفته اگر ظرف چهار ماه دفاتر آن‌ها در کشور راه نیفتد فیلتر می‌شوند. اگر فیلتر شود و جایگزین نداشته باشد، مردم آسیب خواهند دید. 

نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه کار کارشناسی در این طرح نیاز است، خاطرنشان کرد: ما با دولت انقلابی مواجه هستیم و نمایندگان باید مرجع تشخیص و مشورت باشند. دغدغه مقام معظم رهبری برای ما در فضای مجازی اصل و خط قرمز است، ایشان فرمودند فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید است؛ ما چرا از این فرصت استفاده نکنیم و به صورت سهوی با آن برخورد کنیم؟ 

وی تصریح کرد: این موضوع باید در قالب یک لایحه جامع از طرف دولت باشد و اینکه مردم به این دولت امیدوار شده‌اند و امروز با رجای واثقی که ایجاد شده خدای ناکرده طرحی را مصوب کنیم که ایجاد ناامیدی در مردم ایجاد کند دودش به چشم و ضرر به دولت آقای رئیسی می‌رسد. اگر جلوی این کار را بگیرم و این فضا را ببندیم مردم آسیب می‌بینند. 

نماینده حوزه انتخابیه تالش رضوانشهر ادامه داد: ما مردم شهرستان‌ها با محرومیت بیشتر مواجه هستیم و بیبشتر مراجعاتی که در سطح شهرستان داریم، درباره بیکاری است. وقتی نمی‌توانیم کار برای مردم ایجاد کنیم؛ چرا بستر خوداشتغالی را از آن‌ها بگیریم؟ کار کارشناسی در اختیار و جزو حقوق اولیه نماینده است و نمایندگان حق اظهارنظر دارند و اینکه موضوع را اصل هشتاد و پنجی کنیم و در اختیار کمیسیون خاصی بگذاریم، درست نیست. حق نمایندگان را محفوظ بدانیم و به کمیسیون ارجاع نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز