خبرگزاری کار ایران

اعرافی در خطبه نماز عید قربان:

امروز همه باید در کنار مردم خوزستان بایستیم/جوانان و مردم خوزستان هوشیار باشند، دشمنان در صف‌های آنها نفوذ نکنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۱۹۴

مدیرحوزه‌های علمیه کشور گفت: امروز باید همه در کنار مردم خوزستان قرار بگیریم و مشکل‌های آنان را کاهش بدهیم.

به گزارش ایلنا، آیت اللّه علیرضا اعرافی روز چهارشنبه در خطبه‌های نماز عید قربان در مسجد جمکران  اظهار داشت: واقعا ما امروز در قم و جمکران و در این جمع بزرگ همه به‌خاطر مشکل‌هایی که مناطق محروم ما به‌خصوص خوزستان عزیز ما دارند، احساس درد داریم و با آنها اظهار همدری و همدلی می‌کنیم و امیدواریم با یک حرکت جهادی چند مشکل اساسی آن استان که استان عزیز و بزرگی است، رفع شود.

وی یادآور شد: خوزستان استانی است که قبل از اینکه ما در دوران دفاع مقدس برای دفاع از ایران و انقلاب برویم، خودِ آن مردم آمدند و سینه سپر کردند، امروز نیز باید همه در کنار آنها قرار بگیریم و مشکل‌های آنها را کاهش بدهیم.

وی اضافه کرد: البته تقاضایی نیز که وجود دارد این است که جوانان و مردم شریف خوزستان هوشیار باشند، دشمنان در صف‌های آنها رسوخ و نفوذ نکنند.

اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی از ساده لوحان مدعی هستند، احزاب آمریکا اعم از دموکرات و جمهوری‌خواه با هم تفاوت دارند، افزود: در همین فاصله که انتخابات بسیار پرغوغای آمریکا برگزار و دموکرات‌ها با همه حرف و حدیث‌هایی که در انتخاباتشان بود، برنده شدند، شاهد این هستیم که دموکرات‌ها نیز گرچه ممکن است ظاهر متفاوتی داشته باشند، ولی روح راهبردهای آمریکایی‌ها در برابر ملل مظلوم جهان روح واحدی است.

وی گفت: اکنون ماه‌ها از روی کارآمدن کسانی که خود را متفاوت با ترامپ نشان می‌دادند، گذشته است، اما یَمن همان یَمن است، و عراق و سوریه و کشورهای مظلوم جهان در همان شرایط هستند و همچنان همان سیاست‌ها در فلسطین و لبنان و مناطق دیگر اِعمال می‌شود.

وی افزود: گاهی صحنه‌هایی را می‌بینیم که بدتر از زمان ترامپ است، که در عین ظاهری آراسته و شعارهایی فریبنده، اما واقعیتی بسیار تلخ و جنایتکارانه دارد.

اعرافی با اشاره به‌مظالم و جنایت‌هایی که توسط آمریکا در افغانستان صورت گرفته است تصریح کرد: اِشغال و غارت کردند، کوبیدند و پیمان منحوسی با آن کشور برقرار کردند، الان نیز می‌بینیم که بدون هیچ تعهدی به‌افغانستان بار دیگر گروه‌هایی را روی کار می‌آورند و موجب تفرقه می‌شوند و بدتر از قبل یک کشوری را تحت ظلم و ستم قرار می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: در قصه برجام نیز کسانی که مدعی بودند، عهد و پیمان را می‌شناسند همچنان همان عهدشکنی گذشته را در همه پیمان‌های بین المللیشان و در کشور ما شاهد هستیم و این‌ها همه نشان دهنده این است که دشمنان شما ملت بزرگ آمدند تا امید را از مردم ما بگیرند و انقلاب اسلامی را ناکارآمد نشان دهند.

 اعرافی یادآور شد: به‌همت شما ملت بزرگ، یک صدا و فریاد در جهان برخواست، آنها می‌خواهند با توطئه‌ها و ابزارهایی که دارند، این صدا را خاموش کنند.

مدیرحوزه‌های علمیه گفت: بخشی از آن نیز به‌ناکارآمد و اِشکال‌های ما مسئولان بر می‌گردد، ما باید اِشکال‌هایمان را رفع کنیم و حضور مردم، جوانان و روح جهادی و انقلابی و کارشناسی مشکل‌ها را کاهش دهد و جلوی هجوم دشمن به‌اعتقاد و اخلاق و ایمان و هویت اسلامی ما و همچنین گفتمان بزرگ انقلاب اسلامی را بگیرد.

وی در ادامه بیان داشت: امیدواریم رئیس جمهوری محترم و منتخب بتواند با همکاری مجلس شورای اسلامی دولتی خوب، جوان، انقلابی، فعال و حاضر در صحنه را تشکیل دهد.

وی افزود: در نیمه دوم سال جاری و ماه‌های در پیش رو از یک سو باید دولت قوی شکل بگیرد و از سوی دیگر برنامه هفتم توسعه نیز تدوین شود، امیدواریم با همبستگی و همدلی و هم افزایی، شاهد پایه‌ریزی دولتی قوی‌تر از گذشته و پای کار باشیم که هم بر اساس علم و دانش و مهارت و هم بر اساس روح جهادی و انقلابی در عرصه خدمت به‌مردم تلاش کند.

وی در ادامه بیان کرد: هم برنامه هفتم توسعه برای تحول‌های اساسی در کشور طراحی شود، و هم جلوی نفوذ دشمن و ربودن امید را به‌ویژه در مناطقی که امروز شاهد سختی‌ها هستیم بگیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز