خبرگزاری کار ایران

بازرس ویژه رئیس کل دادگستری تهران خبر داد:

استقرار هیات مستشاری برای اجرای طرح پابند الکترونیکی در مراجع قضایی تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۵۹۴

بازرس ویژه رئیس کل دادگستری تهران از استقرار هیات مستشاری برای اجرای طرح پابند الکترونیکی در مراجع قضایی خبر داد.

به گزارش ایلنا، نهمین نشست قضایی به منظور اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم در استفاده از مجازات زندان با رویکرد حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با دستور کار پایش و اشتغال زندانیان برگزارشد.

مسعود ستایشی قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران در این نشست اظهار کرد: از امروز واکسیناسیون کرونا با اولویت مراجع قضایی طبقه بندی شده آغاز خواهد شد و بازدید از زندان مطابق برنامه ریزی‌های قبلی صورت می‌پذیرد و نتایج آن نیز به قوه قضاییه منعکس می‌شود.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: در رابطه با پرداخت هزینه اعسار زندانیان معسر و بی بضاعت، این هزینه‌ها پرداخت شده و ضرورت دارد در کنار ستاد دیه و حمایت از زندانیان، ستادی تشکیل شود تا کاهش جمعیت کیفری زندانیان سرعت بیشتری پیدا کند.

ستایشی همچنین ضمن تبیین اهمیت کاهش جمعیت کیفری گفت: با ایجاد دفاتر خدمات قضایی حاضر در زندان دسترسی زندانیان آسان‌تر شده است و اطلاعات ناجا در مورد اثر انگشت و شناسایی متهمان، ذی قیمت است که در جهت پایش زندانیان موثر هست.

محسن مقدس، بازرس ویژه رئیس کل نیز در این جلسه گفت: با تلاش در دادسرای انقلاب و دادسرای ارشاد تیم جهادی مستقر شده و هیات مستشاری در ۱۵۰۰ پرونده برای اجرای طرح پابند الکترونیکی در مراجع قضایی مستقر شده و در حال کار هستند. به‌ طوری که در سال گذشته مطابق دستورالعمل اعلامی با طرح مشکلات زندانیان در مراجع قضایی تعداد ۹۴ نفر از محکومان مالی با موضوع پرداخت مهریه بودند، به ۶۴ نفر رسیده است.

هر یک از اعضاء نیز در این نشست مطالبی را در جهت عملکردها و راهکارهایی در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان عرضه داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز