خبرگزاری کار ایران

تاکید قائم مقام معاونت حقوقی قوه قضاییه بر اجرای قاطع آیین‌نامه اجرایی استقلال کانون وکلا

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۴۴۶

قائم مقام معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه، بر اجرای قاطع و کامل آیین‌نامه اجرایی استقلال کانون وکلا مصوب ۱۴۰۰ تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، در همایش برخط معاونان روسای کل دادگستری استان‌ها در امور وکلا که امروز دوشنبه ۲۸ تیرماه در محل معاونت برگزار شد، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی هادی با اشاره به تصویب آیین‌نامه مذکور توسط ریاست وقت قوه قضاییه و لازم‌الاجرا شدن آن از تاریخ ۱۴۰۰/۴/۲ خاطرنشان کرد: بالغ بر ۸۰ درصد آیین‌نامه اجرایی اخیر پیشنهاد کانون‌های وکلا و همچنین انعکاس دهنده آیین‌نامه اجرایی مصوب ۱۳۳۴ است.

هادی با بیان اینکه بنا به تصریح آیین‌نامه اخیر‌التصویب آیین‌نامه‌های اجرایی مصوب ۱۳۳۴ و مصوب ۱۳۸۸، نسخ شده است افزود: قوه قضاییه مصمم به اجرای آیین نامه اجرایی استقلال کانون وکلا مصوب ۱۴۰۰ است و تخطی از اجرای آن پذیرفتنی نیست.

این مقام قضایی در ادامه به برخی مطالب که بعضا توسط کانون‌های وکلا در پی تصویب و ابلاغ آیین‌نامه مصوب ۱۴۰۰ مطرح شده است اشاره و خاطرنشان کرد: هرچند دستگاه قضایی همواره بر ایجاد فضای تعاملی با کانون‌های وکلا استقبال می‌کند؛ اما در اجرای دقیق این آیین‌نامه از تاریخ تصویب و ابلاغ نیز تردیدی به خود راه نخواهد داد.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه اخیر از ظرفیت‌های لازم و مطلوب به خصوص در ابعاد نظارتی برخوردار است گفت: اختیارات لازم در خصوص نظارت بر اجرای آیین‌نامه به روسای کل دادگستری‌ها تفویض شده است و معاونان مربوط نیز بر حسن اجرای آیین‌نامه باید اهتمام حداکثری داشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین هادی خاطرنشان کرد: قوه قضاییه در عین حال که بر اجرای دقیق آیین‌نامه تأکید دارد از ایجاد فضای تعاملی در خصوص رفع ابهامات کانون‌های وکلا در این خصوص و اهتمام در راستای بررسی سوالات مطرح شده و ارائه پاسخ مناسب و راهگشا استقبال می‌کند.

در این همایش که به صورت مجازی و از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، معاونان روسای کل دادگستری استان‌ها در امور وکلا ضمن تأکید بر اجرای دقیق آیین‌نامه و ضرورت ایجاد تعامل سازنده با کانون‌های وکلا در این راستا، به طرح مطالب و پرسش‌های مربوط پرداختند که از سوی مدیران حاضر در جلسه از جمله قائم مقام معاونت حقوقی و امور مجلس، مشاور معاون اول قوه قضاییه، مشاور معاون حقوقی و امور مجلس و مدیر نظارت بر وکلا، مشاوران،کارشناسان و مترجمین رسمی قوه قضاییه پاسخ‌هایی به صورت مشروح ارائه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز