خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تشریح کرد:

جزئیات طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور تهیه توسط این کمیسیون

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۰۰۴

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کاهش شدت مصرف انرژی، مانع زدایی از روند توسعه صنعت برق کشور و همچنین افزایش تولید و توسعه ظرفیت صنعت برق کشور از جمله مواردی هستند که در طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور پیش بینی شده است.

به گزارش ایلنا، مصطفی نخعی با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به تهیه طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور از سوی کمیسیون انرژی مجلس، بیان کرد: باتوجه به مشکلاتی که در بحث قطعی های گسترده برق و به دنبال آن خاموشی ها ایجاد شد؛ کمیسیون انرژی پیگیری های زیادی را انجام داد و چندین جلسه برگزار کرد، نهایتا به استناد تبصره ۱ ماده ۴۵ قانون آئین نامه داخلی مجلس گزارشی را تهیه کردیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در این گزارش ضمن بیان مسئله و مشکلات موجود مهم ترین دلایل مواجه شدن با شرایط موجود را واکاوی کردیم. نهایتا پیشنهاداتی را در قالب کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ارائه کردیم.باتوجه به این ظرفیت قانونی پیشنهادات خود را در قالب یک طرح تحت عنوان توسعه ظرفیت های تولید و مدیریت مصرف برق کشور تنظیم کردیم .این طرح در حال حاضر ۱۶ ماده دارد و در جلسه امروز مجلس اعلام وصول شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در ادامه تصریح کرد: دو فوریت این طرح در جلسات آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا ان شاءالله با تصویب آن بخش زیادی از مشکلات این حوزه در افق کوتاه مدت و بلند مدت پیگیری شود و آن ها را مرتفع کنیم.در این طرح موارد متعددی پیش بینی شده است، از جمله کاهش شدت مصرف انرژی، مانع زدایی از روند توسعه صنعت برق کشور و همچنین افزایش تولید و توسعه ظرفیت صنعت برق کشور، اینها مواردی هستند که در این طرح پیش بینی شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: ما آمادگی داریم صاحب نظران عرصه انرژی که در حوزه توسعه صنعت برق و اصلاح الگوی مصرف تجربیاتی دارند و مطالعاتی انجام دادند، نظرات خود را در طی این مدت به ما ارائه کنند و کمیسیون آمادگی شنیدن و بررسی آنان را جهت جامع تر شدن این طرح دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز