خبرگزاری کار ایران

حمایت جبههٔ اصلاحات ایران از استقلال کانون وکلا

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۹۰۷

جبهه اصلاحات ایران در بیانیه ای تاکید کرد: وکیل مستقل و قاضی مستقل دو رکن عدالت قضایی و لازمۀ دادرسی عادلانه‌اند.

به گزارش ایلنا، در بخشی از این بیانیه آمده است: نهاد وکالت در ایران از دستاوردهای نهضت مشروطه و استقلال آن از ثمرات نهضت ملی مردم ایران است؛ وقتی با پیروزی نهضت مشروطیت قدرت مطلقۀ پادشاه مشروط به قانون و عدلیه جایگزین زورآزمایی و قدرت دو طرف دعوا شد، حق انتخاب وکیل نیز  برای اصحاب دعوا شناخته شد. 

 در بخشی از این بیانیه یادآورشده است: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حق انتخاب وکیل در همهٔ دادگاه‌ها برای طرفین دعوا را به عنوان یکی از حقوق ملت مورد تصریح قرار داده است.

این بیاینه می‌افزاید: متأسفانه آیین‌نامه‌ای که اخیرا توسط حوزه ریاست قوهٔ قضاییه «اطلاع‌رسانی»شده، این بار با یدک کشیدن عنوان «آیین‌نامهٔ اجرایی لایحهٔ قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری» استقلال وکالت را در معرض تهدید و تحدید قرار داده است. 

جبهه اصلاحات ایران در ادامه با انتقاداتی نسبت به آیین‌نامۀ مزبور  آن را در موارد عدیده، ازجمله جواز عدم تمدید پروانه وکالت توسط مقام قضایی، نافی استقلال وکیل و معارض با استقلال کانون وکلای دادگستری برشمرده است.

جبههٔ اصلاحات ایران در پایان این بیانیه  با تأکید بر ضرورت پاسداری از استقلال کانون وکلای دادگستری، عنوان کرد: از رییس محترم قوه قضاییه انتظار دارد که در طلیعهٔ فعالیت خود با صدور دستور توقف اجرای آن، امکان اصلاح قانون را از طریق فرآیند مقرر قانونی فراهم سازد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز