خبرگزاری کار ایران

پور ابراهیمی در دیدار با نمایندگان ادوار مجلس:

هیچ کدام از نمایندگان نگاهی برای حضور در دولت ندارند/رشد اقتصادی کشور در هشت سال گذشته نزدیک به صفر بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۷۹۰

رئیس کمیته اقتصاد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: در شرایط فعلی کشور امکان هیچ آزمون و خطای دیگری خصوصاً در عرصه اقتصاد وجود ندارد

به گزارش ایلنا، محمدرضا پورابرهیمی رئیس کمیته اقتصاد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در نشست مشترک با منتخب نمایندگان ادوار،  اظهار کرد: بنده سه هفته گذشته گزارشی درباره شاخص های سیاسی تهیه کردم و تقریبا سیزده الی چهارده شاخص مورد بررسی قرار گرفت و باید بگویم که با توجه به شرایط کشور واقعا در وضعیت جدی قرار داریم.

وی گفت: اکنون سال اول مجلس یازدهم سپری شده و ما باید منتظر بمانیم تا انتخابات تمام شود و بعد به بٌعد نظارتی خود بپردازیم و قطعاً این حوزه را با جدیت دنبال خواهیم کرد، بنابراین وظیفه ما نبود که به صورت میدانی در انتخابات ورود کنیم اما وجود چندین عامل ما را به این امر ملزم کرد.

رئیس کمیته اقتصاد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان این که رهبر انقلاب تاکید دارند که هرکس می‌تواند به دیگران در انتخاب اصلح کمک کند، متذکر شد: ما از مرکز آمار ایران و بانک مرکزی تقاضا کردیم تا گزارشی  در خصوص وضعیت داده های مربوط به شاخص های اقتصادی در اختیار ما قرار دهند، بنده قصد دارم که برخی از آمار و ارقام این گزارش را اعلام کنم.

پورابراهیمی بیان کرد: بر اساس گزارش های آماری سال ۹۲ الی ۹۹ درآمد ملی کشور منفی ۴/۵  درصد کاهش داشته، همچنین شاخص بهروه وری نیز کاهش ۹ درصدی را در طی این سالها تجربه کرده است.

وی گفت:لازم به ذکر است که تنها در سال جاری شاهد سیصد و پنجاه هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم که این اولویت، چالش دولت سیزدهم است،  البته باید بگویم که نرخ رشد اقتصادی در هشت سال گذشته نیز صفر بوده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، تاکید کرد: در شرایط فعلی کشور امکان هیچ آزمون و خطای دیگری خصوصا در عرصه اقتصاد  وجود ندارد، بنابراین و با توجه به شرایط ما احساس تکلیف کردیم تا بتوانیم با توجه به ظرفیت های موجود اقتصاد ایران را نجات دهیم.

پورابراهیمی با تاکید بر این که ظرفیت نمایندگان ادوار باید به اتاق فکر اقتصادی مجلس و دولت  تبدیل شود، گفت: ما باید بعد پیروزی در انتخابات به رییس جمهور منتخب با بهره گیری از ظرفیت های خود کمک کنیم تا امور کور به خوبی اداره شود و از چالش  ها عبور کنیم.

پور ابراهیمی با  بیان  این که ما در برابر انقلاب و مردم مسئولیت داریم و باید برای عبور از شرایط موجود تلاش کنیم متذکر شد: پیشنهاد من این است که یک شورا تحت عنوان فراکسیون  اقتصادی نمایندگان ادوار تشکیل دهیم تا تصمیم بگیریم که چگونه به بهبود فعالیت‌های دولت و مجلس کمک کنیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که تقدیر رهبر انقلاب از مجلس یازدهم برای ما افتخار بزرگی است گفت: قرار نیست عضوی از نمایندگان مجلس در کابینه دولت سیزدهم دیده شوند و هیچ کدام از نمایندگان مجلس فعلی  نگاهی به برای حضور در دولت ندارند و ما این امر را با صراحت اعلام کرده ایم لذا ما جایگاه مجلس را در وضعیت کنونی به نهایت مهمتر از دولت می‌دانیم وتا روز انتخابات از آیت الله رییسی حمایت خواهیم کرد.

نماینده مردم کرمان خاطر نشان کرد: پس از پایان روز ۲۸ خرداد و سپری شدن انتخابات، مجلس و کمیسیون‌های تخصصی آن منتظر خواهند ماند تا دولت کابینه و برنامه خود را ارائه کند و باید متذکر شوم که فارغ از آن که چه کسی رییس جمهور شود، ذره ای از منافع ملی کوتاه نخواهیم آمد.

پورابراهیم بیان کرد: بنده طرحی تحت عنوان تببین شاخص های اقتصادی دولت منتخب و مستقر  را آماده کرده ام  که اخیرا اعلام وصول شد و قصد داریم تا با جمع آوری پنجاه امضا آن را به صحن علنی مجلس بیاوریم و با این ترتیب درهر دولتی  تیمی متشکل از مجلس و ارکان نظام کار علمی انجام دهند تا مدل های فکری شکل بگیرد البته ممکن است دولیت تشکیل شود که بگوید ما نیازی به همفکری شما نداریم بنابراین اگر دولت جدید تمایل داشته باشد حتما به آنها مشاوره خواهیم داد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز