خبرگزاری کار ایران

رضایی در سومین مناظره انتخاباتی:

امروز نفوذی‌ها صحنه سیاسی کشور را مدیریت می‌کنند/ میدان‌های انحرافی اجازه نمی‌دهد انرژی ملت و دولت‌ متمرکز شود/ حق مردم را از گردن کلفتان می‌گیریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۶۴۰

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مدیران کشور جای دیگری مشغول هستند و مردم در جنگ زرگری بین جناح‌های مختلف سیاسی گرفتار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن رضایی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در دومین مناظره انتخاباتی که با موضوع « دغدغه‌های مردم » برگزار شد؛ در پاسخ در خصوص دغدغه‌های مردم درباره مسکن، بیکاری، تورم، بی‌عدالتی، فساد، یارانه‌ها و رکود گفت: دوستان صدا و سیما دغدغه‌هایی تهیه کردند، این‌ها را قبول دارم اما دغدغه‌های مردم بیشتر از این است ضمن اینکه این دغدغه‌ها یک منظومه به هم پیوسته تشکیل می‌دهند که باید ببینیم چرا حل نشده است.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  ادامه‌  داد: ۵۰ سال است ما گرانی و بیکاری داریم، ۵۰ سال است که ما کاهش ارزش پول ملی داریم، ۵۰ سال است که رشد اقتصادی کشور معیوب است، ۵۰ سال  این مسائل حل نمی‌شود!

وی افزود: البته در همین مدت مشاهده می‌کنیم ایران اقتصادی از دست رفته خود را به دست آورده است و در بعضی از زمینه‌های دفاعی و موشکی موفقیت‌هایی را به دست آورده است پرسش مردم هم در این زمینه مشخص است، چرا در باقی زمینه‌ها پیشرفت نکنیم؟ من می‌خواهم بگویم که چرا نمی‌شود هنگامی که نگاه می‌کنیم می‌بینیم نفت در اختیار یک عد‌ه‌ است، ذرت در اختیار یک عده است، آن طرف‌تر که می‌رویم آقازاده‌ها را می‌بینیم یک طرف می‌رویم مافیا را می‌بینیم. مدیران کشور جای دیگری مشغول هستند و مردم در جنگ زرگری بین جناح‌های مختلف سیاسی گرفتار شده‌اند.

رضایی ادامه داد: آقایان هر چندوقت یکبار مسائلی را مطرح و در آنجا مشغول می‌شوند؛ فیلترینگ، کنسرت و غیره را بیان می‌کنند کل جامعه آن طرف می‌رود، امام جامعه می‌آید صحبت می‌کند پایان پیدا می‌کند اما دوباره راه می‌افتند در حقیقت این تاخت و تاز و میدان‌های انحرافی که به وجود آمده است اجازه نمی‌دهد انرژی ملت ایران و دولت‌ها متمرکز شود.

رضایی با بیان اینکه اول باید این مسائل جاری را حل کرد، گفت: اگر بنا باشد رییس‌جمهور بعدی مثل رئیس‌جمهور گذشته شود و دوباره قصه همان دولت‌ها تکرار شود  که نمی‌شود،  ما باید به این موضوع پایان دهیم ما اینجا به یک جراحی بزرگ در کشور نیاز داریم. 

وی تاکید کرد: اولین جراحی اصلاح از درون قدرت است، باید حکمرانی مدیریت و زیرساخت‌ها، قوانین و رفتارها را یک جراحی اساسی کرد. مسئله بعدی معماری نوین اقتصادی ایران است.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خاطر‌نشان کرد: اقتصاد باید معماری شود وگرنه شما بیایید برای گرانی و تورم نظریه بدهید وقتی زمین اقتصادی زمینهگرم است که هرچه برف درون آن بریزد آب می‌شود.

رضایی درباره برنامه‌های دولتش درباره رفع دغدغه‌های مردم گفت: برنامه‌های زیادی برای رفع دغدغه مردم داریم بکارگیری همه اقوام ایرانی، به کارگیری همه شایستگان از اصولگرایان و اصلاح‌طلب، به کارگیری همه بانوان کشور به کارگیری همه ظرفیت‌ها مانند اهل تسنن و اقوام از جمله اقدامات ماست تا مانند انقلاب و جنگ تحمیلی حرکت کنیم تا یک دولت پاسخگو و مسئولیت‌پذیر را ایجاد کنیم. 

وی گفت: این دولت باید از درون اصلاحات را انجام دهد برای دیوان‌سالاری و وزارتخانه‌ها برنامه داریم که اصلاح کنیم در مسئله اقتصاد برای ۳۰ درصد نفت برنامه‌ریزی کردیم. اقتصاد را  استانی و ملی نگاه می‌کنیم، و طرح کفایت زندگی را خواهیم داشت، یارانه ۴۵۰ هزار تومان را می‌دهیم، بعضی‌ها ناراحت نشوند که از کجا می‌دهیم، محل آن وجود دارد.

رضایی گفت: حقوق به خانم‌های خانه‌دار می‌دهیم، مسکن سهل و ارزان را با قسط‌های ۵۰ ساله می‌دهیم. کسب و کارهای مردم را رونق می‌دهیم. ما در تمام استان‌ها برنامه‌ریزی داریم ما ۱۴ مگاپروژه داریم تا بتوانیم این نوع مشکلاتی که ۵۰ سال ادامه پیدا کرده است در یک بسته اساسی حل و فصل کنیم.

رضایی درباره نقد برنامه نامزدهای دیگر گفت: امروز نفوذی‌ها صحنه سیاسی کشور را مدیریت می‌کنند و نمی‌گذارند دولت بر روی مسائل اصلی متمرکز شود، رهبر بزرگوار انقلاب بارها وارد این مسئله شدند تا این موضوع را حل کنند. ایشان آمدند سیاست‌های اصل ۴۴ و اقتصاد مقاومتی را تعیین کردند اما حتی در مجلس بسیاری از این سیاست‌ها تبدیل به قانون نشد! چرا این اتفاق نیفتاد؟ اگر این اتفاقات می‌افتاد کشور به سمت ثبات اقتصادی حرکت می‌کرد.

وی ادامه داد: یا در مسئله مذاکرات رهبر انقلاب با خط مشی قهرمانان امکان فوق العاده به دولت دادند و جانانه حمایت کردند اما اقدامات دولت که قرار بود به  یک شاهکار بزرگ در رفع تحریم‌ها تبدیل شود؛ این بود که تحریم‌ها که برطرف نشد تحریم‌های سنگینی هم به وجود آمد این نشان می‌دهد مسئله ملت ایران اینگونه حل نمی‌شود به قول آن دوست عزیز ما باید زیر میز زد!

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  گفت:  دولت ما با اقتدار ،قانون و نظم و آرامش را در جامعه مستقر خواهد کرد و سیاست‌های نظام را عملیاتی می‌کند. مردم حق شما را از گردن کلفتان می‌گیریم،  خواسته های شما را با برنامه ریزی دقیق عملیاتی می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما  نفوذی‌ها، آلودگی‌های امنیتی که در  پشت صحنه با نمایش ایجاد کردند و وقت و انرژی شما را می‌گیرد و همچنین توانایی دولت ورا انحراف می‌کشاند از این پستو ها بیرون می آوریم و آلودگی امنیتی با فشار تمرکز را از بین می‌بریم.

رضایی بیان کرد: برنامه‌های من جراحی‌های بزرگ است ما باید عقلانیت را به وجود بیاریم، امروز علایق جناحی و فردی به جای عقلانیت خرد جمعی نشسته این افتضاح است.

رضایی درباره جوانان و مشکلات آنان بر سر راه ازدواج‌شان گفت: مسئله جوانان که در کشور ما من به آنها می‌گویم فرشته نجات مهمترین سرمایه ما در انقلاب و دفاع مقدس هستند .ما هرجا مشکل داشتیم به آنها میدان دادیم چرا که  کارهای بسیار بزرگی انجام دادند.

وی اظهار داشت: امروز جوانان ما به شدت با مشکلاتی روبه‌رو هستند آنها نمی‌دانند آینده‌شان چگونه می‌شود؛ می‌خواهند ازدواج کنند مسکن ندارند. می‌خواهند ازدواج کنند شغل ندارند در یک سردرگمی به سر می‌برند و از همین رو بزرگترین سرمایه کشور ما امروز نیازمند نجات است.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت ما ترکیبی از جوانگرایی و تجربه‌گرایی است یعنی دولت اقدام و تحول می‌آید تجربیات نسل اول و دوم را با استعداد های نسل سوم و چهارم ترکیب می‌کند که با این کار با یک تیر دو نشان می‌زنیم اولاً با آزاد کردن یک انرژی عظیم هم مشکل جوانان را حل می‌کنیم هم  تجارب را  آنان داده می‌شود.

وی تاکید کرد: ما زمامدار تربیت می‌کنیم، من مدرسه تربیت زمامداران آینده را درست می‌کنم. توجه جدی من مسئله جوانان است. اما جوانان برای اینکه ازدواج کنند شغل می‌خواهند مسکن می‌خواهند، ما مسکن جوانان را در آن نهضت خانه سازی ایرانیان حل می‌کنیم که دو بعد دارد یکی تولید و تولیدکنندگان مانند پیمانکاران و غیره، یکی تقاضا و خریداران آن را به بازار سرمایه وصل می‌کنیم خریداران مسکن را  بانک‌های کشور را موظف می‌کنیم.

رضایی ادامه داد: جوانان فقط ۱۰ درصد هزینه مسکن را می‌دهند و ۹۰ درصد باقی مانده را اقساط بلندمدت بانکی می‌دهیم و با طولانی کردن قسط آنها می‌توانند احساساتشان را درست کنند .

وی ادامه داد: ۶۵ هزار فوق لیسانس و دکترا داریم که بیکار هستند و ما آنها را در یک سامانه جمع سپاری که در مجموع امتحانش کردیم عضو سایت جمع‌سپاری می‌کنیم و فردایی که دولت من که سر کارآمد آنها را گروه‌بندی می‌کنیم و در ابتدا کارشان را در پژوهشگاه شروع کنند نیازهای وزارتخانه‌ها را به آنها بدهند آنها کارهای پژوهشی انجام دهند پژوهش‌ها را به وزارتخانه‌ها تحویل دهند و ماهانه حقوق می‌گیرند تا کم کم این‌ها را که استعدادشناسی کردیم در همان گروه‌ها تقسیم‌بندی خواهیم کرد و کسب و کار تولید کنیم کرد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره برجام گفت: دولت ما حتماً مسئله برجام را جدی خواهد گرفت و آمریکا را وادار می‌کنیم با یک دیپلماسی واقعی نه یک دیپلماسی کاغذی التماسی را پای میز میکشانیم تا  به تعهداتش عمل کند. اما نکته مهم این است که کشور را معطل مذاکرات نخواهیم کرد کشور را بر روی ریل تولید درآمد و اشتغال می‌اندازیم و هنگامی که آمریکا احساس کند ما فرمول پیشرفت را در دوران تحریم یاد گرفته‌ایم و در تحریم‌های شدید توانستیم خودمان را مدیریت  کنیم دنبال ما خواهند آمد و التماس خواهند کرد .

 وی تاکید کرد: برجام یک تعهد بین‌المللی است و مقام معظم رهبری آن را تصویب کرده است اما ما هم تعهدات دولت‌های اروپایی و آمریکایی را هم باید داشته باشیم.

رضایی درباره برنامه دیگر نامزدها گفت: برنامه جزئی از مدیریت است، مدیریت ایده می‌دهد و ستاد آن را نهایی می‌کند وگرنه می‌شود اوضاعی که ما در این دولت‌ها داشتیم.

وی تاکید کرد: هر کسی که می‌خواهد یک مجموعه را مدیریت کند چه در سطح کلان و چه در سطح کوچک هم باید مشکلات فعلی را ببیند و هم اینکه ۸ سال آینده را ببیند. 

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: دوستان بگویند ۸ سال آینده را چگونه می‌بینند و برای مشکلات فعلی چه راهکارهایی در پیش می‌گیرند؟ من ۸ سال آینده را جزء مهمترین دوران جمهوری اسلامی ایران می‌دانم و آن‌ را ۸ سال سرنوشت می‌گذارم.

وی تاکید کرد: اگر گذشته تکرار شود ایران با خطرات بزرگی مواجه می‌شود، اما اگر از فرصت‌های ۸ سال آینده استفاده کنیم ما روی بلندترین قله منطقه قرار خواهیم گرفت و پیشرفت‌های زیادی خواهیم کرد آینده پژوهی و آینده‌نگری در کار نباشد روزمرگی می‌شود. یکی از ویژگی‌های اصلی دولت‌های گذشته روزمرگی است به همین دلیل مسئله جمعیت، محیط زیست زیرزمینی را نتوانستند پیش‌بینی کنند و فردا هم فناوری‌های نوین را که در دنیا پیشرفت می‌کند نمی‌تواند پیش‌بینی کند.

رضایی تاکید کرد: نامزدها در برنامه‌هایشان نباید نگاه‌شان به پشت سرشان باشد در حالی باید آینده را ببینیم و از  فرصت طلایی استفاده‌ کنیم.

رضایی در جمع‌بندی سخنان خود در پایان مناظرات گفت: عقب‌ماندگی از ترکیه برای ما یک ننگ است، وضعیت معیشتی شما مردم برای ما ننگ است، دولت ما مصمم است با یک برنامه‌ریزی برای عبور ایران از شرایط هشت سال آینده تهیه کرده است با اقتدار عمل می‌کنیم.

وی تاکید کرد: قول‌هایی که به شما می‌دهیم ۱۰۰ درصد عمل می‌کنیم، منابع یارانه ۴۵۰ هزار تومان مشخص است، حقوق خانم‌های خانه‌دار که با مشقت فرزندان آینده ایران را تربیت می کنند مشخص است، مسئله مسکن ارزان قیمت با اقساط ۵۰ ساله را پیگیری می‌کنم ۳۰ درصد نفت ملی ایران  را به شما مردم ایران می‌دهم.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: مرحله دوم ما ایالتی کردن اقتصاد ایران است اختیار اقتصاد را از مرکز می‌گیرم و به استان‌ها می‌دهم که طبق اصل ۳۷ قانون اساسی مردم در استان‌ها سرمایه‌گذاری کنند و در حقیقت همه ایران را ایران بدانیم نه اینکه فقط به تهران توجه کنیم .

وی گفت: دولت من از همه اقوام ایرانی از اهل تشیع، تسنن، اقوام و اقلیت‌ها خواهد بود.  

رضایی تاکید کرد: به طور جدی به شما عرض می‌کنم اگر نتوانم به وعده‌هایم عمل کنم زودتر از آنچه که شما فکر می‌کنید اعتراف می‌کنم برای شما مهم است مردم رای شما نه پوشش است ، نه روکش است، نه پیشکش است رای شما رویش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز