خبرگزاری کار ایران

محسنی پندپی در گردهمایی عوامل انتخابات ۱۴۰۰:

حضور مردم در انتخابات، پشتوانه ما در مذاکرات وین خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۱۰۸

استاندار تهران گفت: اگر به ارکان انتخابات نگاه کنیم سه رکن این انتخابات اهمیت ویژه‌ای دارد و آن عبارت است از سلامت، امنیت و مشارکت حداکثری. وظیفه ذاتی ما در وزارت کشور و استانداری و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها با کمک دیگر نهادها، تامین سلامت و امنیت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در گردهمایی عوامل انتخابات ۱۴۰۰ استان تهران، اظهار کرد: یکی از شعارهای محوری انقلاب، جمهوری اسلامی بود و جمهوریت یعنی حکومت را به دست مردم اداره کنیم و نهادینه کردن اراده مردم در تعیین سرنوشتشان یک اصل است.

وی ادامه داد:  حکومت انقلابی مان  با تاکید بر رای مردم بوده و بر اساس برنامه زمانبندی و تقویم، انتخابات باشکوه برگزار شده است.

استاندار تهران بیان کرد: اگر به ارکان انتخابات نگاه کنیم سه رکن این انتخابات اهمیت ویژه‌ای دارد و آن عبارت است از سلامت، امنیت و مشارکت حداکثری. وظیفه ذاتی ما در وزارت کشور و استانداری و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها با کمک دیگر نهادها، تامین سلامت و امنیت است.

بندپی ادامه داد: بی‌طرفی قانون مداری و توجه به حق الناس راهبردی است که الحمدالله در سیستم اجرا نهادینه شده و از سوی عوامل اجرایی به درستی رصد و برنامه ریزی می شود. در اجرا در دنیا آبرو و در آخرت ایمانمان را به خاطر منافع اشخاص نباید به خطر بیندازیم و این موضوع در سیستم مذکور نهادینه شده است.

وی گفت: از توطئه‌های دشمنان در امان نخواهیم  بود و تا زمانی که خط مقدم دفاع از آرمان‌های انقلاب هزاران کیلومتر سنگر بندی شده و سردارانی چون سردار سلیمانی باعث امنیت ما شده‌اند، از توطئه دشمن در امان نخواهیم بود.

 استاندار تهران اظهار کرد: در تامین امنیت انتخابات عوامل انتظامی در تمام استان تهران دوره های آموزشی و نیز توجیهی داشته‌اند. عوامل قضایی تخلفات حقوقی را برای عوامل انتظامی ارائه کرده‌اند. در تهران بزرگ نزدیک ۲۰ هزار نفر نیرو برای حفاظت و صیانت از صندوق‌های رای و تامین امنیت مردم قرار داده ایم.

بندپی اضافه کرد: نزدیک ۵ هزار نیرو در غرب استان تهران تعیین کرده‌ایم و سپاه حضرت سیدالشهدا و محمد رسول الله اعلام کرده‌اند در هر جا کمبود نیرو داریم به کمک نیروی انتظامی خواهیم آمد. ۲۲ جلسه امنیتی برگزار کرده‌ایم و ۱۶ جلسه عوامل نظامی و انتظامی بررسی کرده‌اند تا پیش‌بینی پیشگیری و بازدارندگی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: تاکنون اشکال خاصی متوجه ما نبوده است اما دقت مان تا برگزاری و بعد از انتخابات را باید داشته باشیم. 

استاندار تهران با تاکید بر لزوم حضور مردم در انتخابات گفت: حضور مردم مهمترین پشتوانه مذاکرات کشور هم خواهد بود. دشمن وقتی ببیند مردم پشت سر نظام با هوشیاری و سرزندگی هستند، متوجه قدرت ما خواهد شد. حضور مردم در انتخابات باعث پشتوانه ما در مذاکرات وین خواهد بود. 

بندپی بیان کرد: در همه فرمانداری‌های استان تهران امکانات بهداشتی و تمهیدات اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی دیده شده است. صندوق های سیار را مستقر خواهیم کرد تا کسی از بیماران کرونایی یا دارای مشکلات جسمی از رای دادن محروم نشوند و حق قانونی مردم پایمال نشود.در این انتخابات مشکلات را ارزیابی شده است مانند کمبود برق و یا پوشش تلفن همراه که مدنظرمان است. همچنین بیش از ۵۰۰ هزار ماسک در تهران برای کسانی که نیازمند ماسک هستند لحاظر شده تا در اختیارشان قرار گیرد. 

وی تاکید کرد: اولویت شمارش آراء از انتخابات ریاست جمهوری، سپس میان‌دوره‌ای مجلس و بعد خبرگان رهبری و شوراهاست. 

استاندار تهران گفت: تعرفه ها به اندازه کافی در اختیار فرمانداران در حال قرارگیری است و همه چیز برای یک انتخابات پرشور مردم فراهم است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز