خبرگزاری کار ایران

زاکانی در دومین مناظره انتخاباتی:

جمعیت کشور در نقطه بحرانی قرار دارد/ زوج‌های بدون فرزند را بیمه می‌کنیم/ ترجیح می‌دادم مناظره به صورت ۲ به ۲ برگزار می‌شد/ ۲۶ جاسوس در امنیتی‌ترین دولت ایران دستگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۰۸۱

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: نماینده دولت در اینجا حضور دارد که حاضر نیست درباره آمار و ارقام با ما مذاکره کند. شرایط به سمتی رفته است خانواده‌ها باید ماهی ۱ میلیون برای پوشک هزینه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زاکانی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در دومین مناظره انتخاباتی که با موضوع «فرهنگی، اجتماعی و سیاسی» برگزار شد؛ در پاسخ به سوالی در خصوص سوالی مبنی بر اینکه "رشد جمعیت کشور بر خلاف پیش‌بینی‌های انجام شده است. برنامه شما برای مبارزه با کاهش جمعیت چیست؟" توضیخ داد: جمعیت کشور در نقطه بحرانی قرار دارد. نرخ رشد جمعیت حدود ۰.۸ درصد است در حالیکه این نرخ در سال ۶۰ معادل ۱.۷ درصد بود. ما باید نرخ جمعیت را به ۲.۳ برسانیم.

وی درباره ۴ رویکرد اصلی دولت خود بیان داشت: تعلیم و تربیت، تحکیم خانواده، احیای تندرستی، صیانت از محیط زیست چهار برنامه اصلی در زمینه فرهنگ و اجتماع است. 

به گفته این نامزد، نتایج یک پیمایش در سال ۸۴ نشان می‌دهد که ۷۰ درصد خانواده علاقمند به داشتن ۲ فرزند هستند اما در سال ۹۸، آنها به ۳ فرزند اقبال دارند.

وی تصریح کرد: نماینده دولت در اینجا حضور دارد که حاضر نیست درباره آمار و ارقام با ما مذاکره کند. شرایط به سمتی رفته است خانواده‌ها باید ماهی ۱ میلیون برای پوشک هزینه کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: شرایط به گونه‌ای است که خانواده ۵۰ درصد درآمد خود را برای پرداخت اجاره‌بها یک خانه ۵۷ متری هزینه می‌کنند. خانواده‌هایی نیز که در شهرهای دیگر زندگی می‌کنند باید ۲۸ درصد درآمد خود را صرف اجاره مسکن کنند. 

زاکانی از بیمه کردن زوج‌های بدون فرزند خبر داد و گفت: ما با بیمه کردن زوج‌های که فرزند ندارند،  شرایط فرزندآوری را برای آنها مهیا می‌کنیم. ما به دنبال حل مشکلات مسکن، اشتغال و ایجاد امید در جامعه هستیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دوم نیمه اول مناظره اظهار کرد: برخی خود را صدای کولبران می‌دانند، حدود ۹۵ درصد از کالای قاچاق از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود. چرا دولت از این موضوع جلوگیری نکرده است؟ چرا شرایط برای زندگی مطلوب کولبران به وجود نیامده است؟

به گفته رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، ما در شرایطی قرار داریم که غنا در برابر فقر، آزادی‌خواهی در برابر استبداد، استقلال در برابر بیگانه پرستی، عدالت در برابر تبعیض قرار دارد، گفت: بررسی دقیق شرایط کنونی نشان می‌دهد که دولت در کدام سمت ایستاده است. سال ۹۲، برخی با روشی رای گرفتند، ادم نباید از ۱ سوراخ دوبار گزیده شود.

وی ادامه داد: بی‌توجهی به وضعیت بانک‌ها، پایه پول و نقدینگی سبب شرایط موجود شده است. ما باید درباره این موضوع بیشتر صحبت کنیم. تمرکز روی منابع یکی دیگر از نکاتی است. آقای رضایی درباره امار و ارقامی  صحبت کردند که با توجه به دارایی دولت، اجرای آن سخت خواهد بود، مگر اینکه ایشان ریز محاسبات ۱۳۷ میلیارد را ارائه دهد.

وی در سومین بخش از نیمه اول مناظره اظهار کرد: من باور دارم، کشور ما دچار انسداد نیست یلکه مشکلات کشور ناشی از رویکردها، مدیریت و زیاده‌خواهی‌هاست. 

زاکانی با انتقاد از نحوه برگزاری مناظره تصریح کرد: من حاضر به مناظره با تمام افراد حاضر هستم. ترجیح می‌دادم تا مناظره به صورت ۲ به ۲ برگزار می‌شد.

نامزد انتخابات افزود: اداره کشور باید با ارائه بسته‌های مدیریتی باشد نه اینکه به صورت کاریکاتوری اداره شود. بسته‌های مدیریتی باید با یکدیگر همپوشانی داشته باشد.

زاکانی برنامه‌های خود را تشریح کرد: ما در حوزه سلامت اقداماتی خواهیم داشت که بیماران دردی جز بیماری خود نداشته باشند. مشکلات معیشتی و فقر را در نخستین سال دولت خود مرتفع خواهم کرد. برنامه‌ای ۶ فصلی برای حل فقر در جامعه تنظیم کرده‌ام که در هر لحظه امکان اجرای آن وجود دارد و منابع آن مشخص است.

زاکانی ادامه داد: ما باید پاسخگوی آزادی مدنی مردم باشیم، شفافیت‌سازی و ایجاد نهادسازی نوین برای مطالبات و اعتراصات مردمی مورد توجه قرار گیرد‌ اصل ۸ و ۲۷ قانون اساسی نیز باید در کانون توجهات قرار گیرد.

وی درباره زنان سرپرست خانوار افزود: توجه به اصل ۱۰ و ۲۱ قانون اساسی نیز مهم است. تنها ۱۷۷ هزار از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه هستند.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در پاسخ به دومین پرسش خود در مناظره مبنی مبارزه با مفسدان اقتصادی گفت: حدود ۳ دهه است که عده‌ای بر اقتصاد خیمه زده‌اند و شرایط به سمتی هدایت کرده‌اند که گروهی کاخ‌نشین و برخی کوخ‌نشین باشند. اوایل انقلاب، یک موی کوخ‌نشینان بر کاخ نشینان برتری داشت. برخی از مسئولان، کاخ نشینی و اشرافی‌گری را ترجیح می‌دهند.

وی تصریح کرد: اشرافی‌گری در دولت من جای خود را به نوکری خواهد داد. همچنین ثروت به صورت عادلانه توزیع خواهد شد و مفسدان اقتصادی فرصتی برای تنفس نخواهند داشت. 

زاکانی اظهار کرد: پیش از سال جاری، آقای همتی مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد از بانک دولتی به یک بانک خصوصی منتقل کرد. من با قدرتمندترین و گردن کلفت‌ترین مفسدان مبارزه خواهم کرد. من با وزیر نفت، دادستان تهران با دستان خالی مبارزه کرده‌ام.

زاکانی در پاسخ به پرسشی درباره برنامه پیشنهادی درباره ورزش همگانی و قهرمانی توضیح داد: ۷۰ درصد مردم، ورزش نمی‌کنند. در گذشته، حدود ۱ میلیدن نفر درگیر کشتی بودند اما تعداد انها در حال حاضر به ۴۰ هزار نفر رسیده است. آقای روحانی به شدت مردم را درگیر مشولاتی کرد که دیگر رمقی برای ورزش ندارند.

وی بار دیگر با انتقاد از همتی گفت: آقای همتی، شما از کدام زنان و جوانان سخن می‌گویید‌ شما، ما را نامزد پوششی می‌خوانید؛ اگر ما پوششی هستیم، شما نامزد روکشی هستید. کسانی، سخنانی به شما اموخته‌اند. شما جرائت مناظره با ما را ندارید، ما مشت شما را باز خواهیم کرد.

به گفته این کاندیدا، توسعه باشگاه‌داری می‌تواند بانوان، جوانان و میانسال را از مشکلات جسمانی مصون بدارد. پنجره جمعیت روی به کهن‌سالی دارد، به همین دلیل ورزش میانسالان اهمیت دارد.

زاکانی در جمع‌بندی سخنان خود گفت: کسانی که از مسببان وضع موجود هستند به دنبال مظلوم نمایی هستند. از زمان جنگ تحمیلی تا به امروز من در کنار جوانان حضور داشته‌ام. جوانان از فشارهای موجود ناراحت هستند.

وی تصریح کرد: ما باید دریافتی بازنشستگان را افزایش دهیم. حریم خصوصی از خط قرمزهای ماست و در جهت حفظ آن گام خواهیم برداشت. حفظ حریم خصوصی از شعائر اسلامی و مورد تایید امام بود. 

به گفته این کاندیدا، تکریم فرهنگیان اهمیت دارد و معیشت فرهنگیان باید مورد توجه قرار گیرد. چراکه نباید میان دریافتی فرهنگیان، بانکی‌ها و نفتی‌ها تفاوت باشد. 

این سیاستمدار بیان داشت: مردم از دروغ بیزار هستند. مردم تورم ۴۹ و ۵۲ درصدی را تجربه کردند که آقای همتی به وجود آوردند. ۲۶ جاسوس در امنیتی‌ترین دولت ایران دستگیر شدند.  نشاط در جامعه از بین رفته زیرا جیب پدران خالی است و آنها صورت خود را با سیلی سرخ نگه می‌دارند. شما از پیامک سخن گفتید، بدترین پیامک‌ها، موجودی ناکافی و عقب افتادن اقساط بانکی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز