خبرگزاری کار ایران

سخنگوی جبهه اصلاحات ایران:

در مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران درباره انتخابات تصمیم‌گیری خواهد شد/ امکان مشارکت فعال از ما سلب شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۲۷۳

سخنگوی جبهه اصلاحات ایران به نتیجه بررسی صلاحیت‌ها واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا،‌ آذر منصوری، سخنگوی جبهه اصلاحات ایران در واکنش به نتیجه بررسی صلاحیت‌ها، اظهار کرد: متاسفانه مسیری که شورای نگهبان به صورت مکرر و مداوم در مواجهه با انتخابات و نهادهای  انتخابی در پیش گرفته است نه تنها نقض  حق انتخاب آزاد شهروندان و حاکمیت ملی که در قانون اساسی بر آن تصریح شده، است، بلکه انتخابات را هم از معناو مفهوم تهی کرده و این  رویه  یکی از پایه های اصلی و مبانی انقلاب اسلامی را در نهایت به محاق خواهد برد. بارها گفته ایم این رویه بزرگترین تهدید برای امنیت و منافع ملی کشور است.

وی افزود: در شرایطی که همه نظرسنجی ها بر کاهش مشارکت مردم در انتخابات۱۴۰۰ دلالت می کند، شورای نگهبان حداقل ظرفیت هایی که می توانست بر این مشارکت اثر مثبت بگذارد را نیز با اعلام این لیست حذف کرد. ظاهرا همان طور که آقای کدخدایی گفتند از نظر شورای نگهبان دیگر ارتباطی بین مشارکت حداکثری و مشروعیت نظام وجود ندارد.

منصوری در پاسخ به اینکه جبهه اصلاحات ایران پس از رد صلاحیت همه نامزدهای خود چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد گفت: این تصمیمی است که باید در مجمع عمومی جبهه گرفته شود. اما این جزو قاعده رقابت های سیاسی در همه دنیاست که هر جریان یا گروه سیاسی باید نامزد یا نامزدهای مورد تایید خود را برای حضور در این رقابت داشته باشد تا بتواند در انتخابات مشارکت فعال داشته باشد. تا تصمیم مجمع عمومی فقط می‌توانم بگویم که امکان مشارکت فعال در انتخابات ۱۴۰۰ از ما سلب شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز