خبرگزاری کار ایران

آیتی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

انتخابات ریاست جمهوری کاملاً یک دست توسط اصولگرایان مدیریت می‌شود/ اصلاح طلبان در این عرصه شانسی ندارند/ اجازه دهیم در کنار نظامیان، کاندیدای غیر نظامی نیز به صورت پررنگ حضور یابند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۹۸۳

یک تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب گفت: انتخابات ریاست جمهوری کاملاً یک دست توسط اصولگرایان مدیریت خواهد شد و این مسابقه دو طرفه نخواهد بود بلکه یک مسابقه یک طرفه است که اصلاح طلبان در این مسابقه شانسی ندارند و حضور پررنگی نخواهند داشت.

مهدی آیتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، اظهار کرد: همیشه در انتخابات‌های ایران زمانی که ما به انتخابات نزدیک می‌شویم، تنور انتخابات گرم‌تر می‌شود و جنب و جوش اجتماعی بیشتر می‌شود یعنی انتخابات موجب می‌شود که جناح‌بندی‌های سیاسی ایجاد شود و این جناح‌بندی‌های سیاسی باعث فعالیت بیشتر مردم و شور انتخاب می‌شود.

این تحلیلگر سیاسی افزود: البته امسال به دلیل کرونا ممکن است ستادها و کمپین‌ها کمرنگ باشد و بیشتر فعالیت‌ها اینترنتی انجام شود. در مجموع انتخابات در جهت زنده کردن جامعه بسیار مثبت است.

وی بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت پایینی خواهد داشت و مثل انتخابات مجلس یازدهم خواهد بود. در حالت خوشبینانه زیر ۵۰ درصد مشارکت خواهیم داشت و علت آن نیز نارضایتی‌های مردم به خصوص در موضوع گرانی، بیکاری، معیشت و مسائلی از این قبیل است.

وی ادامه داد: به هر جهت انتخابات پررنگ و پرشوری را در پیش نخواهیم داشت. از طرفی هم این انتخابات انگیزه‌های چهره‌های سیاسی را تضعیف می‌کند چون شورای نگهبان همانگونه که در مجلس یازدهم رد صلاحیت‌های گسترده انجام داد مجدداً همان روند را تکرار خواهد کرد.

آیتی تأکید کرد: بنابراین انتخابات کاملاً یک دست توسط اصولگرایان مدیریت خواهد شد و این مسابقه دو طرفه نخواهد بود بلکه یک مسابقه یک طرفه است که اصلاح طلبان در این مسابقه شانسی ندارند و حضور پررنگی نخواهند داشت. سایر جبهه‌های مردمی هم در این انتخابات، فعال نخواهند بود؛ رسانه‌ها نیز کم رمق و کم رنگ خواهند بود. در مجموع یک انتخابات کاملاً یک طرفه را پیش رو خواهیم داشت که اصولگرایان آن را هدایت خواهند کرد.

وی در خصوص حضور نظامیان در انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: اگر یک نظامی لیاقت‌های کافی در حوزه سیاست و اجرا را داشته باشد، حضور او در انتخابات مانعی ندارد. موضوع این است که ما باید اجازه دهیم در کنار نظامیان، کاندیدای غیر نظامی نیز به صورت پررنگ حضور یابند.

این تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب به حضور زنان در انتخابات اشاره کرد و گفت: خانم‌ها سهم مهمی در انتخابات دارند و نیمی از آرا در اختیار آنهاست. امیدواریم روزی «رجل سیاسی» معنا شود تا شاهد حضور خانم‌ها مساوی با آقایان در انتخابات ریاست جمهوری باشیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از آنجایی که این شرایط فراهم نیست، به نظر می‌رسد که اصولگرایان به این جمع‌بندی برسند و در نهایت یک کاندیدای نظامی معرفی شود.

انتهای پیام/
آناهیتا یاوری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز