خبرگزاری کار ایران

ظریف در بدو ورود به استانبول:

نیاز به مشورت همیشگی با ترکیه وجود دارد/ ضرورت ایجاد زمینه‌های صلح پایدار در منطقه قفقاز از طریق همکاری

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۰۳۷

وزیر امور خارجه کشورمان در پنجمین و آخرین مقصد سفر منطقه ای خود، دقایقی پیش وارد ترکیه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد ظریف در بدو ورود به استانبول در فرودگاه گفت: روابط ما با ترکیه روابط بسیار مهمی است و نیاز برای مشورت همیشگی با این کشور وجود دارد؛ لذا قطعا روابط و همکاری دوجانبه و منطقه‌ای بسیار حیاتی است. 

وی ادامه داد: همچنین بحث مساله قفقاز و ضرورت ایجاد زمینه‌های صلح پایدار در این منطقه از طریق همکاری بحث بسیار مهمی است که من در سفری که به چهار کشور ارمنستان، آذربایجان، روسیه و گرجستان داشتم با جرئیات با مقامات عالی این کشورها مطرح کردم و انشاالله در دیدارهایی که در ترکیه با برادرانم خواهم داشت هم این موضوعات را بیشتر پیگیری می‌کنیم تا زمینه‌های همکاری به ویژه در حوزه ترانزیت و راه‌های مواصلاتی بعد از فاجعه قره باغ فراهم شود. 

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص سازوکار شش جانبه برای قره باغ نیز گفت: این ابتکار بحثی است که در گذشته توسط جناب آقای اردوغان و دیگر مقامات منطقه‌ای مطرح شده؛ من در این زمینه گفت‌وگو‌هایی داشتم و نتیجه این گفت‌وگو‌ها را با مقامات ترکیه مطرح خواهم کرد. همکاری شش جانبه حتما به عنوان یکی از روش‌های همکاری به ویژه در حوزه ترانزیت بسیار مهم است. 

وی افزود: برخی موانع وجود دارد که امیدواریم به تدریج برداشته شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز