خبرگزاری کار ایران

سلیمی در نطق میان دستور:

اجرای طرح مالیات بربر خانه‌های خالی می‌توانست بخشی از مشکلات را حل کند/ وزیر صمت مشکل صنعت خودرو را برطرف کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۱۸۱

نماینده مردم سمیرم در مجلس، گفت: امروز کشور به تلاش شبانه‌روزی و بهبود وضعیت معیشتی نیاز دارد و همه با هم تلاش کنیم تا امید را به کشور برگردانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه صحن علنی امروز (چهارشنبه ۵ آذر) مجلس شورای اسلامی، اصغر سلیمی نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به مناسبت هفته بسیج، گفت: حل مسائل داخلی کشور را به خارج از کشور گره نزنیم، انقلاب اسلامی از ۴۰ سالگی عبور کرده و گام دوم انقلاب شروع شده است اما برای حل مشکلات همچنان در حال آزمون و خطا هستیم. مردم از بی‌عدالتی، رانت، فساد و تبعیض عصبانی هستند و قیمت‌ها هر روز افزایش پیدا می‌کند در حالیکه کیفیت‌ها نیز به‌طور روزمره در حال کاهش است. آَشفته بازار مسکن، اجاره‌بها، بورس، ارز و موارد خوراکی مردم را خسته کرده است. این تورم و گرانی نیازمند چاره‌اندیشی توسط مسئولان به ویژه مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: نیاز است که به جای شعار، تدبیر کنیم. مشکلات و راهکارها مشخص است ما هم با علم به مشکلات موجود قدم در این راه نهاده‌ایم و مردم انتظار دارند که نتیجه فعالیت ما را ببینند و آن را در سفره‌های خود احساس کنند.

سلیمی با اشاره به مشکلات صنعت خودرو در کشور بیان داشت: کارخانه های خودروسازی جهان در سال چندین مدل جدید را برای سلایق مختلف به مردم معرفی می‌کنند اما ما یک خودروی بی‌کیفیت از رده خارج را چندین سال است که تولید می کنیم و حتی برای همین هم هزاران نفر در صف خرید هستند، وزیر محترم صمت! به قول خود عمل کنید و صنعت خودروسازی را اصلاح کنید.

وی افزود: بازار مسکن اکنون درگیر سفته بازی و دلالی داده شده است، عده‌ای مسکن را احتکار می‌کنند مگر یک فرد چند خانه برای زندگی نیاز دارد. اگر طرح مالیات بر خانه‌های خالی اجرایی می‌شد بخش اعظمی از مشکلات مسکن به خودی خود برطرف می‌شدند. نکته دیگر این است که سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برای حل مشکلات خود نیاز به کمک دولت ندارد بهتر است دولت در مسیر آن‌ها سنگ اندازی نکند، امروز کشور به تلاش شبانه‌روزی و بهبود وضعیت معیشتی نیاز دارد و همه با هم تلاش کنیم تا امید را به کشور برگردانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز