خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی امروز مجلس؛

نمایندگان با دو فوریت الحاق تبصره به ماده ۳۷ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مخالفت کردند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۹۳۷

نمایندگان با واگذاری اختیار به هیات رئیسه درخصوص تعیین تکلیف عضویت نمایندگان جدید در کمیسیون‌ها مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه صحن علنی امروز (چهارشنبه ۵ آذر) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس در مورد طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده ۳۷ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به بحث و بررسی گذاشته شد.

این طرح به دلیل تاخیر در برگزاری دور دوم انتخابات در اثر شیوع ویروس کرونا و جاماندن تعدادی از نمایندگان از کمیسیون های تخصصی مجلس مطرح شد.

مخالفین این طرح تغییر قانون به دلیل جا ماندن ۱۰ نماینده را نادرست دانستند و پیشنهاد کردند که نفرات جامانده به کمیسیون هایی اکنون همچنان ظرفیت خالی دارند اضافه شوند به این دلیل که نمایندگان در مقابل تمامی امور کشور مسئول هستند.

در مقابل موافقین با مطرح کردن مساله تخصصی بودن کمیسیون‌ها، حضور افراد براساس تخصص و سوابقی که دارند در کمیسیون دارای اهمیت است و این حضور نیز براساس امتیازبندی تخصصی خواهد بود و امتیاز این افراد باید بالاتر از آخرین فردی که عضو کمیسیون شده است، باشد.

در پایان دو فوریت این طرح به رای نمایندگان گذاشته شد که مورد تصویب و موافقت نمایندگان مجلس قرار نگرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز