خبرگزاری کار ایران

بیانیه کانون صنفی معلمان ایران(تهران):

دولت روحانی حق اعتراض صنفی را به رسمیت بشناسد

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۴۵۷

چکیده: در بخشی از این بیانیه به اقدام دولت احمدی نژاد مبنی بر باز پس گیری لایحه نظام هماهنگ(مدیریت خدمات کشوری) از مجلس و اعتراضاتی که در پی این اقدام به وجود آمد، اشاره شده است.

کانون صنفی معلمان ایران(تهران) با صدور بیانیه ای به مناسبت سالگرد اعتراض صنفی معلمان در ۲۳ اسفند سال ۸۵، از محرومیت معلمان و نمایندگان صنفی شان از مشارکت در فرآیند تصمیم سازی ها انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، این بیانیه با انتقاد از برخورد نادرست با تجمع مسالمت آمیز معلمان در ۲۳ اسفند سال ۸۵، کنش های صنفی آنان را در دهه ۸۰ مرور کرده است.

به گفته نویسندگان این بیانیه، گلایه های دوستانه در محفل های معلمی، نوشتن نامه ها و عریضه ها به مسئولان، شکایت از ناکافی بودن دستمزدها و اختلاف رو به افزایش حقوق آنان با درآمد سایر حقوق بگیران دولت، تلاش برای برقراری ارتباط با نمایندگان مجلس، نمونه هایی از تلاش های معلمان برای رساندن صدای خود به گوش نه چندان شنوای تصمیم سازان و تصمیم گیران بوده است.

در بخشی از این بیانیه به اقدام دولت احمدی نژاد مبنی بر باز پس گیری لایحه نظام هماهنگ(مدیریت خدمات کشوری) از مجلس و اعتراضاتی که در پی این اقدام به وجود آمد، اشاره شده است.

کانون صنفی معلمان ایران(تهران) در پایان این بیانیه از دولت یازدهم خواسته است با ایجاد فضای باز اجتماعی و سیاسی، بهادادن راستین به نهادهای مدنی و صنفی و با ایجاد امکان تأسیس، استقرار و استمرار فعالیت تشکل های صنفی، از فرصت حضور آنان در راستای بهبود شرایط معلمان و سایر اقشار جامعه بهره برداری کند و حق فعالیت های اعتراض آمیز صنفی را به رسمیت بشناسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز