خبرگزاری کار ایران

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی خوزستان خبر داد؛

کمبود ۶۲ پایگاه اورژانس در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز/ ۴۷ هزار تماس غیرضروری در یک ماه گذشته

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۳۳۰

رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، از کمبود ۶۲ پایگاه اورژانس در حوزه دانشگاه علوم پزشکی خبر داد گفت: بر اساس طرح توسعه ششم، تعداد پایگاه های اورژانس باید به عدد ۱۶۲ برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، فرهنگ کره بندی امروز چهارشنبه ۲۶ شهریورماه، به مناسبت روز اورژانس و فوریت‌های پزشکی در‌ جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون بحران‌ها‌ و رویداد هایی شامل سیل فروردین ۹۸، زلزله مسجدسلیمان، راهپیمایی اربعین حسینی(ع)، اغتشاشات آبان ماه، مشکلات تنفسی از پس باران اسیدی، آب‌گرفتگی معابر و خطرات آن و همچنین پدیدار شدن ویروس کرونا، فشارها زیاد را به پرسنل اورژانس تحمیل کرد.

رئیس اورژانس اهواز گفت: از زمان پدیدار شدن ویروس کرونا، مراجعه به مراکز درمانی، جز در موارد ضروری کاهش پیداکرده است و این موضوع، کار و مسئولیت اورژانس را دوچندان کرده و در پنج‌ ماه نخست سال جاری، ۳۱ هزار ۶۰۰ مأموریت توسط اورژانس علوم‌ پزشکی اهواز، صورت گرفته است.

کره بندی اضافه کرد: از این تعداد مأموریت، ۶ هزار و ۷۰۰ مورد آن به تصادفات و پنج هزار و ۳۴۳ مأموریت به کرونا اختصاص دارد و ۱۸ هزار و ۵۶۳ مورد اعزام به مراکز درمان ثبت شده است. همچنین از ۴ هزار و ۱۰۰ مورد درمانی که در محل صورت گرفته ۱۰ مورد آن زایمان بوده، ۴۰۹ مورد اورژانس زنان، ۲ هزار ۷۳۶ مورد مشکلات تنفسی، ۲ هزار ۵۲۹ مورد عارضه قلبی،‌ یک هزار ۱۳۲ مورد مسمومیت و گَزش و همچنین ۷۵ مورد امداد هوایی، از اقدامات صورت گرفته در پنج ماه نخست سال جاری بشمار می‌آید.

کمبود پایگاه اورژانس در استان، از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود که مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز، توضیح داد: در طرح توسعه ششم و در تعریف جدید استانداردها آمده است که، حوزه دانشگاه علوم‌ پزشکی اهواز نیازمند ۱۶۲ پایگاه اورژانس هست، اما این در حالی است که این  حوزه تنها از ۱۰۰ پایگاه بهره می‌برد و ۶۲ پایگاه دیگر را کم دارد.

کره بندی در پایان‌ گفت: وضعیت پایگاه‌های اورژانس در جاده‌ها استاندارد است و به ازا هر ۴۰ کیلومتر یک پایگاه وجود دارد

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی اهواز افزود: مزاحمت‌های تلفنی، یکی از مشکلات اورژانس ۱۱۵ محسوب می‌شود. اورژانس دانشگاه علوم پزشکی، در ماه گذشته حدود ۴۷ هزار تماس مزاحمی داشته است، شهروندان باید بدانند و توجه داشته باشند که یک تلفن غیرضروری و مزاحمت تلفنی می‌تواند جان یک نفر را به خطر بی اندازد.

وی وضعیت پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای را استاندارد عنوان کرد و یادآور شد: در جاده‌ها به ازای هر ۴۰ کیلومتر یک پایگاه اورژانس وجود دارد.

وی در پایان از ابتلا تعداد زیادی از پرسنل اورژانس به ویروس کرونا خبر داد گفت: در پنج‌ ماه نخست سال جاری، هر آمبولانس حدود ۳۲۰ و هر پرسنل حدود ۵۰ بار به ماموریت اعزام شده است.

لازم به ذکر است؛ مردم می‌توانند پیگیری، شکایات، عدم رسیدگی و ارائه خدمات و همچنین عدم به‌موقع تیم اورژانس را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز