خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان‌ جهاد کشاورزی استان:

خوزستان مقام اول تولید ۱۲ محصول کشاورزی در کشور را به خود اختصاص داد/ تولید سالیانه ۱۷ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۳۳۴

رئیس سازمان‌ جهاد کشاورزی خوزستان گفت: سالیانه ۱۷ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود که این مقدار ۱۳.۵ درصد از کل محصول تولیدی در کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، خدا رحم‌ امیری زاده امروز سه‌شنبه چهارم‌ شهریورماه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: خوزستان با بیش از ۲۳۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی و ۲.۲ میلیون هکتار اراضی مناسب برای کشاورزی، نقطه‌ای استراتژیک برای کشور است.

رئیس سازمان‌ جهاد کشاورزی استان افزود: در خوزستان ۱۹۰ هزار نفر در حوزه کشاورزی مشغول به کار هستند و حدود ۱۳.۵ درصد از محصولات کشاورزی کشور، معادل سالیانه ۱۷ میلیون تن با تنوعی بالغ‌بر ۱۳۸ محصول در استان به‌واسطه این افراد تولید می‌شود که توانسته مقام اول کشور را به خود اختصاص دهد.

امیری زاده به مقاوم اول خوزستان در تولید ۱۲ محصول کشاورزی و مقام اول صادرات خرما در کشور اشاره کرد و گفت: خوزستان گندم ۱۱.۵ میلیون نفر و شکر موردنیاز ۳۱ میلیون نفر از جمعیت کشور را تأمین می‌کند و با برنامه‌هایی که در دست اقدام داریم، افزایش تولیدات محصولات کشاورزی را در افق ۱۴۱۰ به ۳۰ میلیون تن در سال خواهیم رساند.

درحالی‌که سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، طرفداری ندارد اما او کشاورزی را مطمئن‌ترین بخش سرمایه‌گذاری عنوان کرد و سازمان جهاد کشاورزی خوزستان را به‌عنوان تأمین‌کننده بخش مهمی از مواد غذایی کشور دانست.

رئیس‌ سازمان جهاد کشاورزی استان، با اشاره به اینکه در فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری ۴ میلیون تن به تولیدات کشاورزی خوزستان افزوده شد، تشریح کرد: با تکمیل کامل این طرح بیش از ۹ میلیون تن به محصولات کشاورزی خوزستان افزوده خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در هفته دولت ۱۰۰ پروژه با اعتبار یک هزار ۷۷۸ میلیارد ریال، در حوزه کشاورزی خوزستان به بهره‌برداری خواهد رسید که این پروژه‌ها برای ۷ هزار و ۱۳۶ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز