خبرگزاری کار ایران

سرپرست مرکز فوریت‌های دانشگاه جندی شاپور:

اعزام ۴۴ بالگرد به مناطق صعب‌العبور خوزستان در سه ماهه اخیر/ کمبود آمبولانس در استان

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۰۴۰

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، ضمن معرفی عملکرد و خدمات این مرکز، به نیازها و کمبودهای این مجموعه جهت خدمات‌رسانی به مردم خوزستان، اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، محمدامین زرگر امروز شنبه چهارم مردادماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه از افتتاح ۱۵ پروژه خبر داد و اظهار داشت: سوله تعمیرات آمبولانس ها، سالن تربیت‌بدنی کارکنان، سوله مدیریت بحران دانشگاه جندی‌شاپور اهواز، شش پایگاه فوریت های پزشکی و آمبولانس آزمایشگاه سیار، از جمله پروژه هایی است که در هفته آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی با اشاره به ارائه خدمات مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه جندی‌شاپور اهواز، گفت: مرکز فوریت های دانشگاه جندی‌شاپور اهواز، با به پرواز درآوردن 110 بالگرد در سال گذشته و اعزام 44 بالگرد در 3 ماهه نخست سال جاری به مناطق روستایی و صعب‌العبور، به‌منظور عملیات های امدادی و پزشکی و همچنین ارائه خدمات به زندانیان مبتلا به کرونا، نقش مهم و تأثیرگذاری را ایفا کرده است.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، افزود: در شرایط تحریم و ناتوانی در خرید آمبولانس، نیاز هست آن دسته از آمبولانس هایی که نیاز به تعمیرات دارند را تعمیر و تنها با 50 میلیارد ریال صرف هزینه، آن تعداد را به چرخه اضافه کرد چرا که وجود 229 دستگاه آمبولانس، برای یک استان، به وسعت خوزستان کافی نیست و این کمبود کاملاً ملموس و مشهود است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و عملیات های سه ماه نخست سال جاری، عنوان کرد: انتقال و جابه‌جایی بیماران کرونایی به بیمارستان ها توسط فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز انجام می‌شود که از ۲۱ هزار و ۹۴۶ عملیات امدادی در سه ماهه نخست سال جاری، 5 هزار و پنجاه مورد آن به بیماران مبتلا به ویروس کرونا اختصاص داشته است.

زرگر در پایان تأکید کرد: باوجود 100 پایگاه فوریت‌های پزشکی در حوزه دانشگاه علوم‌ پزشکی جندی‌شاپور، اما همچنان به 62 پایگاه برای برطرف کردن این تعداد کمبود نیاز هست، چراکه پایگاه ها و مراکز فوریت های پزشکی، همیشه در خط مقدم خدمات‌رسانی بوده که ویزیت 36 هزار بیمار در ایام اربعین سال گذشته خود گواه این امر خواهد بود.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز