خبرگزاری کار ایران

ناصری مطرح کرد:

شرکت توسعه نیشکر تنها تولید کننده شکر دارویی در خاورمیانه/ تولید ۲۰ میلیون لیتر الکل از ابتدای شروع کرونا/ ۸۰‌ درصد الکل کشور در خوزستان تولید می شود

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۱۴۴

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: کارخانه الکل سازی رازی تامین کننده ۸۰ درصد الکل کشور است، که سالیانه ۳۳ میلیون لیتر الکل تولید می کند این کارخانه از اسفند ماه سال ۹۸ با شیوع ویروس کرونا در کشور تا کنون ۲۰ لیتر الکل تولید کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، عبدعلی ناصری امروز دوشنبه ۵ خرداد ماه طی نشستی ضمن اشاره به عملکرد یکساله شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، اظهار کرد: در پی سیل فروردین ماه سال گذشته حدود ۴۰ هزار هکتار از اراضی زیر کشت شرکت به زیر آب رفت و ما نیز از نظر مالی وضعیت خوبی نداشته و بیم آن داشتیم که حتی نتوانیم حقوق کارکنان خود را پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: سیل فروردین ۹۸، حدود پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به اراضی نیشکر آسیب وارد کرد و از آنجا که بازسازی این اراضی مستلزم هزینه هنگفت بود و منابع مالی خارجی هم برای آن وجود نداشت، با تکیه به توان داخلی توانستیم ۲۲ هزار و ۶۲۱ هکتار افزایش کشت را در سال گذشته انجام دهیم که به نوعی یک رکورد در کشت محسوب می شود.

ناصری با اشاره به اینکه بیش از هفت هزار و ۸۰۰ هکتار از  اراضی به کشت محصولات غیر نیشکری اختصاص داده شده است، تصریح کرد: که سهم گندم چهار هزار و ۳۰۰ هکتار، کلزا ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار، چغندر ۹۵ هکتار و آفتابگردان ۵۴۳ هکتار بوده است.

مدیرعامل توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به اینکه به علت سرمازدگی در سال ۹۸ میزان تولید شکر به پایین ترین سطح پیش بینی ما یعنی ۳۰۴ هزار تن شکر رسید، گفت: پیش بینی ما برای سال ۱۴۰۰ رسیدن به ظرفیت ۷۰۰ هزار تن است که برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی هایی انجام‌ شده و در حال آماده سازی پیش نیاز های لازم هستیم.

وی در ادامه تاکید کرد: در سال جاری تولید بالغ بر ۵۰۰ هزار تن شکر در برنامه و اولویت شرکت های کشت و صنعت توسعه نیشکر قرار دارد که ضمن رونق تولید پیش نیاز های جهش تولید را نیز آماده خواهیم کرد البته با توجه به ذخایر آبی کافی، امکان تحقق این هدف وجود دارد.

ناصری با اشاره به حمایت های استاندار خوزستان و ارایه راه حل های مناسب در پیشبرد اهداف این شرکت، بیان کرد: استاندار خوزستان هیچ گاه ما را از رهنمود ها و حمایت های خود محروم نکرد و اکنون نیز از هجمه ای بر او وارد شده است تعجب نمی کنیم چون همیشه افراد قوی و کارآمد مورد هجوم قرار می گیرند.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به اینکه کارخانه الکل سازی رازی تامین کننده ۸۰ درصد الکل کشور است، خاطرنشان کرد: این کارخانه روزانه ۱۰۰ هزار لیتر و سالانه ۳۳ میلیون لیتر الکل تولید میکند البته به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور از اسفند ماه سال ۹۸ تا کنون ۲۰ لیتر الکل تولید شده است.

وی ادامه داد: با مصوبه شورای تامین ظرف دو هفته خط بسته بندی الکل یک لیتری و پنج لیتری نیز خریداری، نصب و آغاز به کار کرد و همچنان مشغول تولید است؛ حدود ۱۵درصد این الکل ها در استان، و مابقی آن در کل کشور به جز استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان شمالی و ایلام که خودشان کارخانه تولید الکل دارند، توزیع می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: حدود هزار تن خمیر مایه در ماه و ۱۰ هزار تن در سال تولید میشود که بدون انبار شدن و به صورت مستقیم روانه بازار شده و به دست مصرف کننده می رسد.

وی با اشاره به راه اندازی خط تولید گاز CO2 در مرداد ماه سال گذشته، خاطرنشان کرد: روزانه ۲۴ تن و سالانه هفت هزار و ۲۰۰ تن از این گاز تولید و به فروش میرسد که در صنایع دارویی، غذایی و ... مورد استفاده قرار میگیرد؛ این گاز از تخمیر ملاس برای تولید الکل و خمیرمایه متصاعد میشود.

ناصری تصریح کرد: تا پیش از این گازCO2  که بی بو و بی رنگ است در هوا متصاعد شده و موجب آلودگی محیط زیست می شد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در خصوص محصولات کارخانه ام‌ دی اف، توضیح داد: این کارخانه با افزایش کیفیت و کمیت محصول خود نسبت به گذشته با اقبال خریداران مواجه شده و تا کنون حدود ۴۶ هزار و ۸۷۶ متر مکعب تخته ام دی اف تولید کرده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بازار خوراک دام این شرکت با اقبال مواجه نیست، تاکید کرد هنوز دامپروری های صنعتی توجهی به خوراک‌دام صنعتی ندارند؛ از ۴۰ هزار تن خوراک دام تا کنون ۱۸ هزار و ۳۱۸ تن تولید شده که تا شهریور ماه به ۴۰ هزار تن خواهد رسید.

ناصری بیان کرد: در کنار تولید خوراک دام یک گاوداری و دام پروری سنگین دام جهت تهیه مصارف کارکنان شرکت های کشت و صنعت ها را تامین کرده و اگر مازادی وجود داشت روانه بازار می شود.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته ۱۵ هزار و ۸۴۲ تن گندم تولید شده است، خاطرنشان کرد: بیش از پنج و ۳۸۹ تن کلزا و چهار هزار و ۳۳۷ تن چغندر برداشت شده است؛ همچنین پیش بینی می شود امسال ۱.۵ تن از محصول آفتابگردان در هر هکتار برداشت شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه این شرکت تنها تولید کننده شکر دارویی در خاورمیانه است، یاد آور شد: میزان‌ تولید شکر دارویی ۷ هزار تن در سال است اما توانایی تولید ۱۰ هزار تن شکر دارویی در سال برای مصارف داخلی و صادرات را دارد.

ناصری با بیان اینکه تامین کننده حواله های شکر وزارت صمت هستیم، گفت: با توجه به آخرین ابلاغیه وزارت صمت وظیفه تامین شکر استان های آذربایجان غربی و شرقی، تهران، خراسان رضوی، فارس، قزوین، کرمان و مازندران بر عهده شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گذاشته شد.

وی عنوان کرد: طی پیگیری‌های استاندار خوزستان قرار شد که شرکت توسعه نیشکر ماهانه ۲ هزار ۷۰۰ تن شکر به‌صورت بسته‌های ۹۰۰ گرمی و ۲ کیلو ۷۰۰ گرمی به بازار خوزستان عرضه کند.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بیان کرد: همچنین قرار شد تأمین یک هزار و ۳۰۰ تن شکر در ماه بر عهده شرکت کشت و صنعت کارون و ۸۰۰ تن نیز توسط شرکت بازرگانی دولتی به‌عنوان رزرو و کمکی در انبارها باشد.

ناصری قیمت فعلی شکر با ارز نیمایی را بین ۶ هزار و ۲۰۰ الی ۶ هزار و ۳۰۰ تومان عنوان کرد و بیان کرد: وزارت صمت برای شکر تولید داخل قیمتی تعیین نکرده است و به این دلیل تولیدکننده قدرت تشخیص اینکه آیا تولید برای آن به‌صرفه است را ندارد.

مدیرعامل توسعه نیشکر و صنایع جانبی بابیان اینکه جهت حفاظت از روستاهای اطراف کشت و صنعت‌ها از خطرات سیل حدود ۲۰۹ کیلومتر سیل بند را ترمیم کردیم، اشاره کرد: ۱۷۸ روستا در حوالی کشت و صنعت‌های زیرمجموعه شرکت وجود دارد که محافظت آن‌ها از سیل در واقع حفاظت کشت و صنعت‌ها از خطر سیل‌های احتمالی است.

وی با اشاره به اینکه با شیوع کرونا ستاد مقابله با این بیماری در شرکت تشکیل شد، گفت: در واحدهای تصفیه به علت تردد بالا علاوه رعایت پروتکل‌ها و اندازه‌گیری تب، ضربان قلب و میزان اکسیژن افراد، ماشین راننده‌ها ضدعفونی شده و استراحت گاه جداگانه‌ای نیز برای آن‌ها تدارک دیده‌شده است.

ناصری در ادامه تشریح‌ کرد: علاوه بر اینکه برای مصارف در محل کار ماسک و الکل در اختیار پرسنل قرار داده می‌شد برای مصارف شخصی و خانگی نیز هر دو هفته یک لیتر در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی بابیان اینکه کمک‌هایی نیز به گروه‌های جهادی، علوم پزشکی و بسیج پزشکان شد، افزود: این کمک‌ها از قبیل الکل، مواد ضدعفونی‌کننده، تب‌سنج و نظیر آن بوده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: حدود ۴۰ هزار لیتر الکل رایگان در اختیار سازمان‌های مختلف قرار داده‌شده و حدود ۸۰ هزار لیتر الکل نیز در بین پرسنل برای مصرف در محل کار توزیع شد.

ناصری خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ هزار نفر به‌طور مستقیم در مجموعه شرکت توسعه نیشکر مشغول به کار بوده که حدود ۹۹.۶ درصد پرسنل آن بومی هستند.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در پایان یادآور شد: هنوز بابت خسارات واردشده به شرکت‌های توسعه نیشکر در سیل اخیر، اعتباراتی در نظر گرفته نشده است.

شرکت توسعه نیشکر تنها تولید کننده شکر دارویی در خاورمیانه/ تولید ۲۰ میلیون لیتر الکل از ابتدای شروع کرونا/ ۸۰‌ درصد الکل کشور در خوزستان تولید می شود

شرکت توسعه نیشکر تنها تولید کننده شکر دارویی در خاورمیانه/ تولید ۲۰ میلیون لیتر الکل از ابتدای شروع کرونا/ ۸۰‌ درصد الکل کشور در خوزستان تولید می شود

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز