خبرگزاری کار ایران

با دستور دادستان،

پلمپ قلیان سراهای ایذه آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۱۵۴

به‌منظور تدوین و اجرای طرح شهر بدون دخانیات و در راستای اجرای مصوبات قرارگاه مقابله با کرونا، ده باب قلیان سرا در شهرستان ایذه پلمپ گردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، به دستور دادستان عمومی شهرستان ایذه و با همکاری فرمانده نیروی انتظامی و دایره اماکن ادارات صمت و اتاق اصناف و با حضور فعال کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان ایذه، در راستای اجرای طرح شهر بدون دخانیات و هماهنگ با مصوبات قرارگاه کرونا ویروس، امروز جمعه مورخ ۲۶ شهریورماه، ده باب قلیان سرا و مرکز استعمال قلیان و دخانیات در شهرستان ایذه پلمپ گردید.

ایمان نوروزی منش، رئیس مرکز بهداشت شهرستان ایذه در تشریح این خبر، به خبرنگار ایلنا گفت: در راستای اجرای برنامه جامع کنترل و مبارزه با دخانیات و آیین‌نامه اجرائی، مبنی بر ممنوعیت عرضه قلیان در مراکز عمومی و مصوبات قرارگاه کرونا ویروس و اجرای طرح شهر بدون دخانیات در شهرستان ایذه، با دستور دادستان عمومی شهرستان، تمامی مراکزی که اقدام به عرضه قلیان می‌کنند طی چندین مرحله توسط نیروی انتظامی و با همکاری ادارات صمت و اتاق اصناف پلمپ می‌شوند.

وی افزود: در همین خصوص در اولین مرحله تعداد ده باب مرکز عرضه قلیان در شهرستان ایذه پلمپ گردید و پرونده قضایی برای سیر مراحل قانونی آنها تشکیل شد.

نوروزی منش با توجه به افزایش تمایل به مصرف قلیان در جوانان و نوجوانان و خطرات شناخته شده استعمال مواد دخانی به‌ویژه قلیان و تأثیر آن بر سلامت مصرف کننده و انتشار بیماری کرونا در شرایط فعلی، گفت: با توجه به شرایطی که در حال حاضر پیش رو داریم، به‌منظور نجات‌بخشی جامعه و کمک به‌سلامت عمومی، برای جلوگیری از عرضه قلیان در مراکز عمومی، همکاری و همیاری همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط در سطح شهرستان و کلیه شهروندان را خواستاریم.

نوروزی منش در پایان خاطرنشان کرد: به طور کلی عرضه قلیان ممنوع است و در شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا، برخورد با متخلفان این صنف توسط مراکز بهداشتی تشدید شده است؛ لذا از مردم خواهشمندیم در صورت اطلاع و یا مشاهده باز بودن مراکز عرضه قلیان، مراتب را به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت یا ستاد مرکز بهداشت یا سامانه اطلاع‌رسانی شکایات مردمی ۱۹۰ گزارش دهند.

انتهای پیام/
بهنام رضایی مالمیر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز