خبرگزاری کار ایران

سن متقاضیان گواهینامه ویژه کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۳۲

به استناد دستورالعمل صادره از معاونت فنی و مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور ناجا شرط سنی برای صدور گواهینامه‌های ویژه از ۲۳ سال به ۲۰ سال کاهش پیدا کرده است.

ایلنا: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: براساس بخش نامه جدید شرط سنی برای دریافت گواهینامه‌های ویژه از ۲۳ به ۲۰ سال کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ «حسین غلامی» با بیان این مطلب اظهار داشت: به استناد دستورالعمل صادره از معاونت فنی و مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور ناجا شرط سنی برای صدور گواهینامه‌های ویژه از ۲۳ سال به ۲۰ سال کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه گواهینامه‌های ویژه شامل وسایل نقلیه کشاورزی مانند تراک‌تر، لودر، لیفتراک، جرثقیل، رامتراک، غلتک و… است گفت: البته متقاضیان این نوع گواهینامه‌ها می‌بایست ضمن طی کردن کلیه مراحل صدور گواهینامه در تست عدم اعتیاد نیز شرکت کنند.

این مقام مسئول در خصوص دریافت گواهینامه‌های موتورسیکلت‌های با حجم موتور تا ۱۲۵ سی سی گفت: کسانی که متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت هستند باید دارای حداقل ۱۸ سال تمام بوده و گواهی سلامت جسمی و روانی از مراجع صلاحیت دار پزشکی به همراه گواهی طی دوره‌های آموزش نظری و علمی از آموزشگاه‌های رانندگی را ارائه کنند.

وی افزود: برای دریافت گواهینامه با حجم موتور بیش از ۲۰۰ سی سی گفت: این افراد می‌بایست دارای ۲۳ سال تمام بوده و از مدت دریافت گواهینامه موتورسیکلت با حجم موتور تا ۱۲۵ سی سی آن‌ها سه سال گذشته باشد.

غلامی داشتن حد اقل ۱۸ سال تمام، ارائه گواهی سلامت جسمی و روانی، ارائه گواهی طی دوره‌های آموزش نظری و عملی از اموزشگاه‌های رانندگی، قبول شدن در آزمون‌های نظری آیین نامه و مهارت‌های عملی رانندگی با وسایل نقلیه مربوطه را از جمله شرایط دریافت گواهینامه رانندگی پایه سوم برای رانندگی با وسایل نقلیه موتوری با حد اکثر مجموع وزن و ظرفیت بار ۵ / ۳ تن و حمل حد اکثر ۹ نفر سرنشین عنوان کرد.

رییس پلیس راهور استان اصفهان بیان داشت: براساس ماده دو آیین نامه صدور گواهینامه‌های رانندگی، کسانی که متقاضی گواهینامه برای رانندگی با انواع وسایل نقلیه موتوری با حد اکثر و ظرفیت شش تن و حد اکثر ۲۶ نفر سرنشین هستند، می‌بایست علاوه بر ارائه گواهی طی دوره و سلامت جسمی و روانی و قبولی در آزمون‌های تئوری و تخصصی و مهارت عملی دارای حد اقل ۲۳ سال تمام بوده و حد اقل دو سال تمام از زمان دریافت گواهینامه پایه سوم آن‌ها گذشته باشد.

غلامی، داشتن حداقل ۲۵ سال تمام و سپری شدن حداقل دو سال تمام از زمان دریافت گواهینامه رانندگی پایه دوم را شرط اصلی دریافت گواهینامه پایه یکم عنوان کرد و اظهار داشت: رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی ظامن سلامت، ایمنی، نظم و امنیت در راه‌های شهری و برونشهری است وبه همین جهت توصیه می‌کنیم مردم قوانین رانندگی را به دقت مطالعه و سپس به رانندگی با وسایل نقلیه موتوری بپردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز