خبرگزاری کار ایران

دپارتمان تحقیقات و توسعه بازار گروه صنعتی سدید:

گام چین برای تولید انرژی از جزر و مد با توربین‌های ساخت ووهان

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۵۰۳

توربین جریان جزر و مدی با قطر 18متر در پروژه‌ای با مشارکت شرکت‌های Simec Atlantis Energy و صنایع کشتی سازی چین و China Three Gorges در چین نصب شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، این توربین در شهر ووهان ساخته شده است و در مابین دو جزیره در مجمع الجزایر ژوشان در جنوب شانگهای  نصب شده است.  با وجود اینکه توربین‌های جزر و مدی در رقابت با سایر انواع انرژی‌های تجدیدپذیر عقب افتاده اند اقدام چین به منظور تولید صنعتی این نوع توربین‌ها می‌تواند قیمت تمام شده این تکنولوژی را تا حد زیادی کاهش دهد.

این توربین 500 کیلووات یک پروژه آزمایشی است ولی می‌تواند منجر به تولید صنعتی و در مقیاس بالای این نوع توربین ها شود .

به گفته Tim Cornelius مدیرعامل شرکت Simec Atlantis Energy در صورت تولید در مقیاس صنعتی این نوع توربین ها، قیمت محصول به سرعت کاهش می‌یابد و این روش با توربین‌های شناور فراساحلی قابلیت رقابت پیدا می‌کند.

توسعه دهندگان پروژه‌ها توربین‌های جزر و مدی عقیده دارند که این روش تولید انرژی تجدیدپذیر از انرژی‌های بادی و خورشیدی، قابل اطمینان‌تر است . با این وجود آمارها نشان می‌دهد در پایان سال میلادی  گذشته فقط 12 مگاوات پروژه جزر و مدی در دنیا اجرا شده که این میزان در مقایسه با انرژی بادی و خورشیدی بسیار ناچیز است .

با وجود اینکه احتمال دارد این روش تولید انرژی در رقابت با انرژی‌های بادی و خورشیدی موفق نباشد با این وجود گزینه مناسبی برای استفاده در جزایری است که زمین کافی برای سایر انواع انرژی تجدید پذیر ندارند و یا عمق دریا به منظور نصب توربین بادی فراساحلی در آنها زیاد است.

بلومبرگ

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز