خبرگزاری کار ایران

تحلیل‌گر ارشد بین المللی حوزه معدن و فولاد؛

نگرانی فولادسازان جهان از دپو محصولات

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۷۸۰

تحلیل گر ارشد بین المللی حوزه معدن و فولاد، معتقد است: تولیدکنندگان فولادی بزرگ جهان، نگران هستند اگر عرضه در زنجیره فولاد پیش از حد باشد به سرنوشت صنعت نفت دچار شوند و افزایش عرضه باعث شود که قیمت محصولات فولادی کاهش قابل ملاحظه ای پیدا کند.

جعفری طهرانی، کاهش قیمت نفت پس از شیوع کرونا را یکی از چالش‌های غیرمنتظره در جهان قلمداد کرد و گفت: این اتفاق در تاریخ بی‌سابقه بود. متاسفانه زمان خروج واقعی از این بحران در تمامی کشورهای جهان بر اساس پیش بینی تحلیل گران بین‌المللی در هاله‌ای از ابهام است.

وی با بیان اینکه اقتصاد چین به عنوان اولین کشور درگیر با ویروس کرونا، بیشترین آسیب اقتصادی را دیده است، ‌گفت: پیش بینی شده بود که رشد اقتصادی چین در سال 2020 به حدود 6.5 برسد؛ این در حالی است که در سه ماهه اول، این میزان به منفی 2.5 رسید و حدود 9 واحد در رشد تولید ناخالص داخلی چین تاثیر منفی گذاشت. چین با کنترل بیماری توانست ظرفیت تولید کارخانه‌های خود را تا حدود 75 تا 80 درصد برساند. اما فعلا بیشتر از این ممکن نیست؛ زیرا دولت چین نگران است که با افزایش ظرفیت تولید و حضور تمامی کارکنان در محل کار، دوباره این بیمای شیوع پیدا کند.

این تحلیل گر ارشد بین المللی حوزه معدن و فولاد با اشاره به مشکل اکثر تولیدکنندگان بزرگ فولاد در جهان گفت: شیوع بیماری کرونا باعث شده بزرگترین فولادساز جهان یعنی چین با کاهش عرضه و  تقاضا مواجه شود. در سایر کشورهای جهان نیز وضعیت مشابهی وجود دارد. فولادسازان بزرگ جهان مانند: تیسن کروپ آلمان، وست آلپاین اتریش، آرسلورمیتال فرانسه، نیپون استیل ژاپن، پوسکو کره جنوبی، تاتا استیل هندوستان و انگلستان و....و همچنین غول های معدنی گلنکور و ترافیگورا سوئیس، بی اچ پی و ریوتینتو استرالیا تصویب کردند جهت حفظ بقای خود در سال 2020، بازنگری کلی در پروژه های فولادی، فلزات و معدنی خود داشته باشند.

طهرانی ادامه داد: فولادسازان جهان کاهش قابل توجهی در هزینه‌های سرمایه ای Capex در سال 2020 خواهند داشت، زیرا معتقدند که افتتاح پروژه‌های جدید در چنین شرایطی که بحران اقتصادی فراگیر به علت شیوع ویروس کرونا در جهان وجود دارد، می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

وی افزود: بسیاری از معادن آفریقای جنوبی به مدت 3 هفته از اواخر ماه مارس تا 21 آوریل بسته شدند و این قرنطینه را تا 2 هفته دیگر نیز تمدید کردند. در هندوستان نیز این سیاست اجرا شد. آفریقای جنوبی، کشور معدن خیز بزرگ جهان است و بزرگترین ذخایر طلا، الماس، پلاتین و مس دنیا را در خود جای داده است. هندوستان نیز یکی از قطب‌های بزرگ جهان در صنعت فولاد است  و پس از چین مقام دوم را دارد. این کشور در سال 2018، ژاپن را به عنوان دومین کشور بزرگ فولادساز جهان کنار زد. سیاست این کشور بر آن است که در شرایط شیوع کرونا و بعد از پایان دوره منع عبور و مرور بتدریج 30 تا 50 درصد از کارگران و کارمندان وارد کارخانه ها و معادن شوند و ظرفیت تولید نیز به همین نسبت ادامه یابد و در نهایت در ماه‌های آینده در یک بازه 6 ماهه با افزایش ظرفیت، تولید نیز افزایش یافته و به 65 تا 85 درصد برسد و همراه با این روند افزایش تولید بطئی، شیوع بیماری نیز در کارخانه ها کنترل شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز