خبرگزاری کار ایران

معاونت برنامه ریزی و توسعه شرکت تسدید بیان کرد:

اجرای دقیق فرآیندهای برنامه‌ریزی و کنترل پروژه در شرکت تسدید

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۶۵۸

معاونت برنامه ریزی و توسعه شرکت توسعه سازه‌های دریایی تسدید گفت: بر اساس مباحث علمی ساختاری، اصولا هر چقدر سازمان‌ها بزرگتر باشند از پیچیدگی‌های بیشتری در اداره و مباحث نظارتی برخوردار خواهند بود در این میان، از دیرباز برنامه‌ریزی های سازمانی در ساختار بنگاه های اقتصادی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و این مهم در شرکت‌های پیمانکاری که وظیفه اجرای پروژه‌های مختلف را بر عهده دارند، اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند.

اسماعیل رحیمی در گفت‌وگو با ایلنا گفت: در واقع هدف اصلی در حوزه‌های برنامه‌ریزی و کنترل پروژه برطرف کردن نیازمندی‌های مدیران به وسیله مدیریت پروژه‌ها، اطمینان از تحصیل نتایج مورد نظر ذی‌نفعان سازمان، اجرای دقیق و هدفمند فعالیت‌ها و اقدامات در راستای اجرای پروژه‌ها، کنترل منابع مصرفی بر اساس تقسیم بندی‌های زمانی و اولویت دار و در نهایت کاهش ریسک در بروز مشکلات در اجرای کلیه فرایندهای پروژه‌ای است.

وی ادامه داد: در این میان شرکت توسعه سازه‌های دریایی تسدید نیز به عنوان یک شرکت پروژه محور، نیازمندی‌های خاص خود را درخصوص برنامه‌ریزی دقیق در دو بعد کلان سازمانی و کنترلی در بخش پروژه‌ها را دارد که این مهم با تقویت زیرساخت‌های برنامه‌ای و کنترلی در این شرکت و با  رویکردهای نوین در حال انجام است.

 معاونت برنامه ریزی و توسعه شرکت تسدید گفت: در این راستا با رویکرد اتخاذ شده در سطح کلان سازمان، وظایف این حوزه بازنگری شده و شرح وظایف مرتبط به دقت تعریف و تدوین گردیده است.

 تدوین و تصویب برنامه های راهبردی کلان شرکت با رویکرد تفکر استراتژیک از طریق برگزاری جلسات مرتبط، تهیه اکشن پلن اجرایی هر پروژه، برنامه زمان‌بندی و ساختار شکست فعالیت‌ها (WBS) جهت مناقصات، انجام برآورد مالی و بودجه‌ریزی جهت اجرای پروژه‌ها، تهیه روش‌های اجرایی‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به بخش برنامه‌ریزی در پروژه‌ها، تهیه گزارشات تفصیلی ماهیانه پروژه‌های مختلف در بخش مهندسی، خرید و اجرا از طریق برگزاری جلسات مستمر با مدیران پروژه‌های مختلف و تهیه خلاصه گزارشات مدیریتی مرتبط، تهیه جداول آنالیز هزینه مناقصات O&M ، بررسی و پیگیری صورت وضعیت های پیمانکاران و تهیه صورت وضعیت های پروژه در بخش مهندسی، خرید و اجرا و ... از جمله مهمترین فعالیتهایی است که در حوزه برنامه ریزی تعریف شده است که بر همین اساس،  فعالیتهای پروژه های مختلف جاری شرکت همچون پروژه های تغییر و تجهیز اسکله های 16 و 17 بندر پتروشیمی در عسلویه بصورت EPCC ،انجام عملیات صنعتی پالایشگاه های ششم و نهم پارس جنوبی و پالایشگاه فجرجم(O&M)  و ... پیگیری می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز