خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره گروه صنعتی سدید:

حرکت به سمت بازارهای جهانی، کلید رشد تولید داخلی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۳۳۰

عضو هیات مدیره گروه صنعتی سدید تاکید کرد:حرکت به سمت بازارهای جهانی، کلید رشد تولید داخلی است.

 بهمن صالحی جاوید در سالروز صنعت و معدن  کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا ضمن تبریک این روز به صنعتگران کشور اظهار کرد: با توجه به توانمندی ها و پتانسیل های شرکتهای داخلی می بایست  در راستای تحقق شعار سال، بازارهای خارجی با تمام مشکلات موجود در حوزه تحریم و تاثیرات مرتبط همچون نقل و انتقال پول، مورد هدف گذاری دقیق از سوی متولیان مربوطه قرار گرفته و در این خصوص برنامه های حمایتی تدوین شده، به شکل عملی و عینی؛ اجرایی گردد.

صالحی جاوید ادامه داد: بازارهای منطقه ظرفیت بسیار بالایی را جهت جذب محصولات و خدمات شرکتهای ایرانی داشته و با اعمال حمایتهای دولتی از بنگاه های اقتصادی در کشور های هدف و نیز توسعه زیر ساخت های تولید از طرق مختلف همچون بهبود مستمر محیط کسب و کار، می توان از میلیاردها دلار درآمد صادرات محصولات و خدمات فنی و مهندسی و نیز فعالیتهای پیمانکاری و پروژه ای در این کشور ها بهره مناسب را برد.

دبیرکل صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران اظهار کرد: بطور مثال در حوزه صنایع نفت  وگاز، جمهوری اسلامی ایران هم از ذخایر و مواهب خدادادی بیشماری بهره مند می باشد و هم با در اختیار داشتن  نیروی کار متخصص و جوان و با انگیزه، می توان با شناسایی نیازهای دقیق ۱۵ کشور همسایه؛ بازار مناسبی بین المللی را برای این گونه خدمات و محصولات رقم زد.

صالحی جاویدگفت: علاوه بر این در صنایع دیگری همچون زنجیره صنعت معدن از سنگ آهن تا فولاد و هزاران محصول صنایع پایین دستی دیگر، درصورت تامین مواد اولیه با قیمت مناسب، از مزیت های رقابتی برخوردار شده و این امکان را می دهد محصولات ایرانی با کیفیت ممتاز و رقابتی به بازارهای منطقه ای نفوذ کرده و درآمدزایی مناسب ارزی در شرایط تحریم فروش نفت را ایجاد نماید.

نایب رئیس فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته در ادامه اظهار داشت: بهره گیری از رایزنان با تجربه در کشورهای منطقه، حمایت عملی مسئولان حوزه صادرات کشور از بنگاه های اقتصادی و ارائه مشوق های صادرات، رفع قوانین مخل صادرات، رصد کامل مناقصات کشورهای هدف و ارائه توانمندی های شرکتهای داخلی توسط وزارت خارجه و دیپلماسی دقیق اقتصادی، ایجاد خطوط اعتباری و بانکهای دوجانبه، بهره مندی از سیستم تهاتر، فروش ریالی  و ... می تواند بعنوان راهکارهای مهمی در راستای توفق یافتن بر مشکلات مختلف عرصه صادرات مد نظر قرار گیرد.

عضو هیات مدیره گروه صنعتی سدید در خاتمه اشاره داشت: گروه صنعتی سدید نیز با سبد محصولات و خدمات مختلف پیمانکاری در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، پتروپالایشی، فولاد، انرژی های نو و ...؛ توانایی حضور در بازارهای بین المللی را داشته و می تواند به طرق مختلف  از جمله ارسال محصولات و ارائه خدمات پیمانکاری و اجرای پروژه های صنعتی، در بازارهای منطقه ای مرتبط با کسب و کارهای خود، نفوذ نماید. ایجاد کمیته توسعه بازار و صادرات در گروه صنعتی سدید نیز یکی از فعالیتهای انجام شده در این خصوص و در راستای  بهره مندی از فضای کسب و کار بین المللی برای گروه صنعتی سدید است که با جدیت در ستاد سدید در حال پیگیری  است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز