خبرگزاری کار ایران

روند رو به رشد سودآوری «وسدید»

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۱۱۳

مدیرمالی گروه صنعتی سدید گفت: پیش بینی می شود با استمرار روند رو به رشد سود آوری شرکت لوله سازی ماهشهر و همچنین افزایش سودآوری در سایر شرکتهای تابعه و وابسته گروه، زیان انباشته تلفیقی؛ پوشش و حتی منتج به سود قابل تقسیم بین سهامداران شود.

مدیرمالی گروه صنعتی سدید در گفت‌وگو با ایلنا، اظهار داشت: گروه صنعتی سدید سال مالی ۱۳۹۹ را در شرایطی به پایان برد که براساس صورت های مالی حسابرسی نشده در بخش حقوق صاحبان سهام در شرکت اصلی، رشد ۱۶۶ درصدی و در صورت های مالی تلفیقی رشدی ۴۶۳ درصدی را نشان  می دهد.

حسین خانعلی عنوان کرد: همچنین زیان انباشته نیز در شرکت اصلی از ۳۸۲ میلیارد ریال به ۶۴۷ میلیارد ریال سود انباشته و در صورت های مالی تلفیقی با توجه به افزایش سود خالص دوره از مبلغ ۱،۹۲۹ میلیارد ریال زیان خالص به ۵،۸۸۶ میلیارد ریال سود خالص، منتج به کاهش زیان انباشته تلفیقی از مبلغ ۹،۰۲۹ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۸ به مبلغ ۳،۹۱۲میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ شده است.

وی افزود: لازم به ذکر است این تغییرات عمدتاً مربوط به عملکرد شرکت لوله سازی ماهشهر بوده که با کسب سود خالص ۴،۹۲۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ از محل افزایش تولید منجر به کاهش زیان انباشته شده است. پیش بینی می شود با استمرار روند رو به رشد سود آوری شرکت لوله سازی ماهشهر و همچنین افزایش سودآوری در سایر شرکتهای تابعه و وابسته گروه، زیان انباشته تلفیقی؛ پوشش و حتی منتج به سود قابل تقسیم بین سهامداران شود.

خانعلی اظهار کرد: در این راستا براساس گزارش های ارائه شده در سامانه کدال درخصوص صورت سود زیان تلفیقی گروه صنعتی سدید، رشد ۵۴۸ درصدی درآمدهای عملیاتی، رشد ۶۵۶ درصدی سود عملیاتی و نیز کاهش ۴ درصدی هزینه های مالی مشاهده می شود بطوریکه براساس آخرین سرمایه ثبتی شرکت، زیان تلفیقی ۵۲ ریالی هر سهم طی سال مالی  ۱۳۹۸، به سود تلفیقی ۱۵۸ ریالی هر سهم طی سال مالی ۱۳۹۹ تبدیل شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گروه صنعتی سدید با توجه به مدیریت عملیات انجام شده در شرکت‌های زیرمجموعه، از رشد قابل قبولی در شاخص ها منجمله بهبود نسبت های مالی برخوردار شده که نتیجه آن براساس عملکرد بخشی از قراردادهای اجرایی که پیشتر در سامانه کدال به اطلاع عموم سهامداران رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز