خبرگزاری کار ایران

سرپرست واحد تحقیق و توسعه امور فنی- مهندسی شرکت پمپ و توربین (پتکو)؛

دانش فنی کم نظیر واحد تحقیق و توسعه، یکی از نقاط قوت شرکت پتکو

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۷۰۳

سرپرست واحد تحقیق و توسعه امور فنی- مهندسی شرکت پتکو، گفت: شرکت پتکو به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان، پیشتاز طراحی، ساخت و تست پمپ‌های سفارشی در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشگاه، صنایع نیروگاهی و خطوط انتقال آب درکشور بوده و همچنین در طراحی و تولید توربین‌های آبی نیز، فعالیتی مستمر دارد.

ناصر علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: هر ساله تقریبا چندین محصول جدید توسط پتکو طراحی و تولید میشود که اکثرا به عنوان اولین طراحی در کشور شناخته میشوند. دانش فنی کم نظیر، متخصصین کارآزموده و با تجربه  باعث شده، بزرگترین تیم فنی- مهندسی و تحقیق و توسعه در زمینه طراحی پمپهای سفارشی در این شرکت ایجاد گردد که می توان گفت در کشور کم نظیر بوده و بعنوان یکی از نقاط قوت شرکت پتکو محسوب می گردد.

 علیزاده بیان داشت: تیم فنی- مهندسی پتکو دارای توانمندی‌های بالایی در طراحی هیدرولیکی و مکانیکی پمپهای سانتریفیوژ مطابق استاندارد API می باشد که طراحی، شبیه‌سازی و آنالیز عددی جریان داخل پمپ بر مبنای دینامیک سیالات محاسباتی پیشرفته (CFD) و با نرم‌افزارهای

 CATIA, CFturbo, ANSYS, Fluent, CFX, MATLAB

توسط متخصصین مجرب تیم فنی مهندسی انجام میشود. همچنین آنالیز عددی پدیده کاویتاسیون، بهینه‌سازی و افزایش راندمان و آنالیز پیچشی و جانبی برای پمپ هایی که برای اولین بار طراحی می‌شوند نیز در این حوزه انجام می‌گردد.

سرپرست واحد تحقیق و توسعه امور فنی- مهندسی شرکت پمپ و توربین ادامه داد: از جمله مهمترین طرحها و پروژه هایی که هم اکنون در حوزه تحقیق و توسعه در حال انجام می باشد، می توان به مواردی همچون طراحی و برنامه نویسی دقیق‌ترین و کامل ترین نرم‌افزار انتخاب پمپ، طراحی و ساخت یکی از بزرگترین و دقیق ترین پرینترهای سه بعدی کشور از نوع FDM، طراحی و برنامه نویسی نرم افزار جامع طراحی پروانه پمپهای سانتریفیوژ که تمامی مشخصات و محاسبات لازم را بر اساس آخرین دانش روز دنیا انجام داده و تمامی مشخصات پروانه را می توان از آن دریافت نمود.

وی در پایان گفت: در حال حاضر کامل ترین منحنی خانواده پمپهای پروسس با ساختار

 OH2, BB1, BB2, BB3, BB5, VS1, VS4, VS6  

در کشور متعلق به شرکت پتکو است که با بررسی نتایج تستها و منحنی پمپ هایی که در بیست سال اخیر در شرکت، طراحی، ساخت و تست شده،  به دست آمده است و در حال حاضر کارشناسان فنی مربوطه در حال طراحی و برنامه نویسی نرم‌افزاری جامع هستند که بتواند بر اساس اطلاعات مورد نیاز هد، ظرفیت، دور، هد مکش مثبت خالص، نوع و مشخصات سیال، نوع هیدرولیک و نحوه ماشینکاری پروانه و محفظه و همچنین نوع متریال پمپ، انتخاب تیپ و سایز پمپ را انجام دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز